Design, övrigt > Plast
Plastschabrak, taklampa, ca 60-63 cm x 35-38 cm
kikarbara:
Den här har legat på min övervåning och skämts i en skrubb nu ett tag. Behöver plockas ner och tvättas upp ordentligt, men även här har jag haft tefat och liknande i åtanke. Ikea 1992, eller något sådant? Kan inte bestämma mig för om jag tycker att den är anskrämlig eller kul. Eller inte. Jag pendlar heeela tiden.
kikarbara:
I den svarta dosan vid taket finns det en sådandär "brevetatti italia"-koppling, eller vad de nu heter, som gör att höjden är justerbar.
engelsson:
Men e inte den oxå finsk?? bara ett minnesfragment som dök upp
kikarbara:
--- Citat från: engelsson skrivet lör 22 nov 2008 18:58:14 ---Men e inte den oxå finsk?? bara ett minnesfragment som dök upp
--- Slut citat ---
Jag vet ärligt talat inte. Den andra lampan har en finsk koppling i rakt nedstigande led, den här har det inte men det är ju inte omöjligt ändå.... kan vara wessels, b&w, ikea, finsk eller från hongkong eller vad som helst... Stilmässigt borde den vara åttiotal eller är jag ute och seglar? Eller snäppet senare. Anar att den är mer än tio år gammal i varje fall, kan även vara äldre förstås. Har inga ledtrådar alls. Har sprungit förbi den lika skamsen varje gång, "varför sparar jag på hög? Skall jag slänga direkt, sätta upp eller försöka se om det finns något att hitta om den..."
engelsson:
Tror den e äldre än åttio..har något minne av en grön sådan..tror min äldsta syrra hade en sån hängande över köksbordet..snyggt som attan var det..sånt där runt plastbord med pelarben o matchande stolar till..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion