Författare Ämne: Bifoga bild  (läst 14666 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Bifoga bild
« Svar #15 skrivet: sön 19 okt 2008 18:56:02 »
Novemberkåsan motorcykel väl? Tekannan natorientering: Orientering-orientering eller motorcykelorientering?

Din bild ser ganska konstig ut tycker jag
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Bifoga bild
« Svar #16 skrivet: sön 19 okt 2008 20:00:07 »
Jo,du har rätt.Både och.Det låter kanske mer komplicerat än det är.I bilrallyn sitter ju kartläsaren bredvid föraren men i en enduro-mc-orientering blir det så skumpigt och hoppigt att kartläsaren skulle falla av.Därför kör h*n parallellt eller hack i häl med den tävlande på en egen mc och ger vägbeskrivning per intercom.Några entusiaster har testat med sidovagn men fastnat på allehanda hinder.

Tekannan kom till för att övriga familjemedlemmar skulle ha nåt att göra under tävlingarna.Under de årliga O-ringentävlingarna visade det sig att även bland orienterare finns såväl morgon-som kvällsmänniskor.Därför testades nattorientering i samband med Kåsan och försöken föll väl ut.Trots att banorna går parallellt är det bara vid ett enda tillfälle de tävlande kommit ivägen för varandra.Det var en tävlande som fått slut på batteriet i sin nattkikare och hörapparat samtidigt och därför förirrade sig in på mc-banans sträckning.Att han dessutom var en morgonmänniska som tvingats vända på dygnet gjorde inte saken enklare... ::)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Bifoga bild
« Svar #17 skrivet: sön 19 okt 2008 21:06:30 »
Den logiska länken från O-ringen i juli och orienterare som morgon och kvällsmänniskor till november(-kåsan) och enduro-natt-orientering antar jag finns där fast jag inte riktigt ser den :)

När det börjar klarna låter det som du menar orienteringslöpare utan batterier som irrat sig in på mc-banan, när jag trodde att det var mckåsa och mcorientering...

Skicka över några hjärnceller eller förklara igen


(orientering behöver du inte förklara, jag var som en del vet storasyster till Arto Rautiainen)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Bifoga bild
« Svar #18 skrivet: sön 19 okt 2008 22:00:04 »
Ok ,jag erkänner,det var ett hopkok av stolligheter alltsammans.Det hela började med att jag inverterade bilden på min egen tekopp som inte behöver nån närmare presentation här.

Silver och guld gav svart och vitt som gav natt och dag etc. Undrar om det alls förekommer kartläsare i mc-tävlingar ? Och orienteringslopp för döva och blinda kanske  rentav är en Paralympics-gren?Minns iofs att Monty Python hade maraton för inkontinenta och simtävlingar för icke-simkunniga,men tandem-orienteringar är väl ändå
lika osannolika som ...motionsmopeder? ::)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Bifoga bild
« Svar #19 skrivet: sön 19 okt 2008 22:29:40 »
Det finns orienteringstävlingar som löps i par, men fråga mej inte hur det delas upp.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se