Författare Ämne: varför hade jag ingen kamera med mig...  (läst 3149 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
varför hade jag ingen kamera med mig...
« skrivet: lör 6 dec 2008 15:51:16 »
Jag är precis hemkommen från ett besök i en verkstad. Skulle egentligen kika på en gammal kärra som stod uppstallad där bland massa gammalt bröte. Så kommer vi in i hans kafferum. Ni vet hur det ser ut i ett kafferum i en verkstad? En del odiskad disk, lite bröte, oljiga högar, lite delar på en hylla, verktyg på väggarna och bra och ha-saker över allt. Och det möbleras förstås med gammal junk, hittat här och där och tja, den duger bra bara den går att använda. Ni vet?

En lampa är något som sprider belysning förstås och man tager vad man haver. Visst duger en ph-lampa aldeles ypperligt i det sammanhanget?
-"Jasså, den lampan, det var gammalt skräp som ingen ville ha, vi skulle slängt den egentligen menn den duger att ha här".

Varför hade jag ingen kamera med mig, det var en bedårande syn! Han lovade på heder och samvete att både vara rädd om den och att uppskatta den bättre framöver.  :D
« Senast ändrad: lör 6 dec 2008 15:53:50 av kikarbara »

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: varför hade jag ingen kamera med mig...
« Svar #1 skrivet: lör 6 dec 2008 15:59:50 »
Underbart..det hade jag velat uppleva..

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: varför hade jag ingen kamera med mig...
« Svar #2 skrivet: lör 6 dec 2008 16:04:21 »
Underbart..det hade jag velat uppleva..

*skrattar gott* Ja, jag blev ärligt talat lätt paff måste jag väl säga, det var så oväntat på något sätt. Här går man och trånar efter saker som nästintill är ouppnåeliga och så finns det gamla tjuriga gubbar (vi har en mycket god relation, så han tål att jag kallar honom gammal tjurig gubbe, han kallar mig för envis jänta, så det går på ett ut), som frotterar sig i designklassiker utan att uppskatta det... hur orättvist är inte det då?

Jag får väl berätta att jag erbjöds att ta med mig lampan när jag gick men tackade nej. Inte den här gången i varje fall, jag sitter och letar info att dra ut åt honom på nätet.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: varför hade jag ingen kamera med mig...
« Svar #3 skrivet: sön 7 dec 2008 02:01:45 »
Vilken kul upplevelse! Men härligast av allt tycker jag ändå att du är kikar!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)