Allmänt > Fria diskussioner
BILBRÄNSLE-PRISET???
Reseda:
kas, du skriver "+ 6 liter i reserv. Måste du slå om till reservtank pm du får soppatorsk?" I annat fall rymmer väl din tank 48liter, enl. mitt sätt att räkna? Fattar inte riktigt hur du menar.
Min tank rymmer xx antal liter. Ibland är mätaren nere på rött. Då tankar min man.
ada:
Jag vet inte säkert men om kas menar att det är sex liter kvar när det går på rött eller så, men då borde det vara bara 36 liter som går i?
Hoppas du har koll Kas, och låter bilen gå till soppatorsk och tankar på ett annat ställe också som jämförelse, annars låter det ju glasklart om man kan tanka 50 liter när tanken rymmer 42 -och det borde ju locka Uppsala Nya Motor mfl att kolla upp detta, hur mycket som går i ett par jeepdunkar t ex som man med säkerhet vet rymmer si och så.
Sen finns det väl andra fel som kan ställa till, om nån har tankat 10 liter före dej, och maskinen inte slagit av räkneverket t ex?
brodertuck:
Smart ada, de enklaste lösningarna är de bästa. Att tanka upp ett par dunkar är ju det absolut enklaste sättet att kolla hur mycket pumpen ger.
kas:
Var tog mitt inlägg vägen?? ???
-Då förenklar jag, varav 6 liter/ ingår i totala volymen/ lampa tänds vid ca: 6 liter kvar! ::)
Är medveten om påfyllningsröret, kanske 1 liter +.. 8)
Detta är en diesel som knallar upp till Piteå på 42 liter. :-*
Jag kan sätta pitten på vad jag säger, men inte i pant!! >:(
Broder....Du kan behöva se ett riktigt dragspel så Du håller Dig till den smala vägen ;D.
convallaria:
Ser fram emot en ordentlig utredning i Motorbilagan. Själv har jag lite som sport att köra så det ska gå in maximalt antal liter utan att jag får soppatorsk längs vägarna. Lite spänning i min händelsefattiga liv. I instruktionsboken till min Volvo står att tanken rymmer 60 l. Jag har varit på 59, 8 som mest och varit jättestolt över det, tills en gång i somras, så det stod att jag lyckats få i 63,2 l. Antingen tankade jag på samma lurendrejarmack som Kas eller också är det nåt annat skumt. Bensinen ska väl hålla samma temperatur hela tiden, men kan ju tänkas expandera i volym om det är varmare ute, men knappast inne i pumpslangen. Eller kanske har mackföreståndaren monterat en lite doppvärmare inne i pumpen, så bensinen därinne uppmäts till större volym... Skämt åsido - om det förhåller sig som du säger Kas är det en präktig skandal. Vågar du säga vilken mack det gäller?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion