Författare Ämne: Guldig ananas!  (läst 15379 gånger)

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Guldig ananas!
« Svar #15 skrivet: mån 12 jan 2009 19:21:40 »
Hejsan, den var exakt likadan förutom att den var blå! Nästan lika kitschig som den guldiga, hade den inte legat i en stor fyndlåda så hade jag köpt den bara för att visa den här, men nu blev det inte så!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Guldig ananas!
« Svar #16 skrivet: mån 12 jan 2009 20:15:12 »
Kul då vet vi det att det är inte bara i Tyskland på 20-talet man hade "god" smak utan även i Göteborg. Varför blir jag inte förvånad. Fast det är bra för då kan man tillverka sådana här i Torslandaverken nu när bilarna är osäljbara. Jag tror att det är guldiga annanas som är Göteborgs framtid, eller hur Domino? Skall tipsa Maud om det så slipper hon pynta in skattemedel i den där bru-brum fabriken. 

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Guldig ananas!
« Svar #17 skrivet: tis 13 jan 2009 06:42:31 »
Kul då vet vi det att det är inte bara i Tyskland på 20-talet man hade "god" smak utan även i Göteborg.

Nu ligger Hjo ganska långt från Göteborg. I jämförelse borde Uppsala vara en central stadsdel av Stockholm... Guldkroken är väl känd för sitt kitchiga porslin så där är jag inte förvånad.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Guldig ananas!
« Svar #18 skrivet: tis 13 jan 2009 11:34:37 »
Är det inte samma landskap eller? Hjo ligger väl i Västergötland vars ”huvudstad” är Göteborg, där Kolle och Ada bor? Tror att Götet skulle få en riktig uppryckning om man böt ut Poseidonstatyn mot en ananas. Maud med ett förflutet inom hushållningssällskapet och svampodling kan säker ta fram något stöd för ananasodling till regionen.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Guldig ananas!
« Svar #19 skrivet: tis 13 jan 2009 13:48:27 »
I jämförelse borde Uppsala vara en central stadsdel av Stockholm...

Bevare oss väl!
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Guldig ananas!
« Svar #20 skrivet: tis 13 jan 2009 20:41:09 »
Jag håller med Convallaria. Uppsala eller Apsula som jag brukar säga är nog en av Sveriges charmlösaste städer. Att få in Apsula i Stockholms fina miljö vore en riktig rysare.