Författare Ämne: Inloggad totalt.....  (läst 4158 gånger)

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
Inloggad totalt.....
« skrivet: ons 10 okt 2007 13:24:57 »
Hur räknas det? Jag har varit medlem sen 9/9 och har inte loggat ut någon gång, mer än ytterst korta stunder i samband med rensning av cookies, men det står Inloggad totalt: 1 dagar, 11 timmar och 4 minuter. ???


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Inloggad totalt.....
« Svar #1 skrivet: ons 10 okt 2007 13:52:14 »
Jag har tolkat mina 19 tim 44 min som den tid sidan legat öppen. Tror inte tiden räknas då sidan minimeras.

kas

  • Gäst
SV: Inloggad totalt.....
« Svar #2 skrivet: ons 10 okt 2007 13:56:57 »
 Man räknas om man är online, och det bär iväg fort om man inte ger sig F-n på att bara göra "just de". ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Inloggad totalt.....
« Svar #3 skrivet: ons 10 okt 2007 14:04:23 »
Jag kan väl säga att det pågår en "session" medan man har fönstret öppet på denna sidan, som avslutas när man går till en annan webbsida, eller stänger webbläsarfönstret, så jag tror väl det är sessionen som räknar upp tiden, jag har varit online en vecka eller nåt va?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Inloggad totalt.....
« Svar #4 skrivet: ons 10 okt 2007 16:05:42 »
Jag går alltid ur web när jag är klar, upp på web igen till något annat äventyr. Med tanke på den tid det tog med finska dragspel så är det nog rimligt att göra så! 8)
-Att vara inloggad är ju inte som att vara verksam..
« Senast ändrad: ons 10 okt 2007 16:08:25 av kas »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Inloggad totalt.....
« Svar #5 skrivet: ons 10 okt 2007 21:37:48 »
Min totala inloggningstid är 1 dag, 14 tim., och 51 min. Jag glömmer ibland klicka på "logga ut", så min tid kan stämma. Men brodertuck som aldrig loggat ut... Det låter konstigt? Jag förstår inte adas förklaring av  "session"??

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Inloggad totalt.....
« Svar #6 skrivet: ons 10 okt 2007 22:23:48 »
det heter session, en lååång kodremsa som lägger sej i cookien som innehåller tiden man kom in och får en sluttid när man går ut och det är nåt systemet kan räkna på, hur länge man varit inne den gången läggs på totaltiden, för att de tycker det är cool att se vem som är värst tydligen :) (varit inne längst)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se