Författare Ämne: Kommunal jul?  (läst 3845 gånger)

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
Kommunal jul?
« skrivet: lör 20 dec 2008 18:50:52 »
Sitter här med ett otal dekorationer och en önskan om att få klä en gran nån gång under min levnad.Undrar om vi inte skulle kunna göra en joint venture-insats såhär vid Den Stora Gemenskapens högtid.Har själv rekvisita men också en sambo som inte tål vare sig stora eller små granar.Undrar därför om nån i Sthlm(eller utmed nån T-banelinje) vill göra gemensam sak med mig och dekorera en gran med bl a granar för fotografering här.Svarande får gärna ha en balkong eller annat bi-utrymme samt vara okänslig för dofter.Det är inte så att jag låtit bli att duscha men dekorationerna ser ut såhär:

P.S Kulörta kulor finns men inga flörtkulor.Svar till:DreadSerious d.t.k.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Kommunal jul?
« Svar #1 skrivet: sön 21 dec 2008 01:17:10 »
Du behöver ingen gran.............du behöver en gammal bil .......eller flera.... ;D ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Kommunal jul?
« Svar #2 skrivet: mån 22 dec 2008 22:17:18 »
Bilar och julgranssvidning har aldrig gått ihop i min fyrkantiga värld.Kanske kan man ta bilen DIT,men sen är det kört!

En gammal bekant ringde och anmälde sig.Vi tänkte  ta det steg för steg som en lucköppning och redovisa våra förehavanden efterhand.Vi börjar med inköpet som ägde rum i eftermiddags.Givetvis tog vi med oss en fotograf...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kommunal jul?
« Svar #3 skrivet: tis 23 dec 2008 08:19:04 »
Jag ryyyyyyyser när jag ser bilden på alla wunderbaums. Jag HATAR wunderbaums, finns BARA en variant jag kan "tillåta" i närheten utav mig och det är en med vaniljdoft med ett litet litet litet knappnålsstort hörn öppnat ytterst ytterst försiktigt.

Människor som kan klara av en tillvaro med wunderbaum måste ha ett defekt luktsinne? Det är så articifiellt och kemiskt och har massor av bidofter och ger BARA huvudvärk, inget annat. Uärrk, uärrk, uärrk.

Jag medger och erkänner härmed för alla gamla vänner under ungdomsåren: har du haft mig i bilen och din wunderbaum försvann när du vände ryggen till så var jag skyldig. Jag vet inte hur många stinkgranar jag har dragit ner och slängt när jag fått tillfälle till det om jag av något skäl varit nöd och tvungen att hoppa in i bilen. Du fotgängare som i stan har trampat på en wunderbaum som legat på vägen, det var jag som slängde ut den genom rutan i farten. Så fort tillfälle gavs, om jag hade missat innan jag gick in och satte mig att det fanns något sådant avskräde i inombilsmiljön.

Att säga wunderbaum till mig är det samma som ett skällsord och jag förstår inte var ronny och ragge fick ifrån att det skulle vara ett "raggartillbehör". I backspegeln skall det hänga tärningar eller vad som helst annat. Men INTE en stinkbomb, varken i form av en gran, elvis p eller pinuppa. Uärrk, och fy och blärk och isch. Jag har inte ord nog för att beskriva upplevelsen av den här kemiska produkten.

Ni som drabbats, behöver inte straffa mig förrästen. Det gjorde ödet senare. Min äldsta son hade en "wunderbaum-period" när han var tretton-fjorton. Han hade miljarder sådana på sitt rum, i bästa fall drägligt utluktade, men det tillkom ständigt nya. Men jag vet nog varför. Han upptäckte att det var världens bästa sätt att hindra mamma från att gå in i rummet.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Kommunal jul?
« Svar #4 skrivet: tis 23 dec 2008 16:14:20 »
Dedära som stank viol var de värsta :P

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Kommunal jul?
« Svar #5 skrivet: ons 24 dec 2008 16:28:38 »
Ursäkta dröjsmålet men vi fastnade i en antikaffär på vägen och när vi kom ut hade nån stulit den fina granen.Vi var inne och letade efter en belysningsslinga men det fanns bara kristallkronor,lampetter and annat gammalt bås.

Vi fick en ny gran i utbyte mot några av våra granar  av några vänliga försäljare på Norrmalmstorg.Synintrycket blev bedövande och det luktade vedervärdigt men jag tror just inte nån reagerade;det vimlar av parfymaffärer och nattklubbar i de där räjongerna med en mischmasch av dofter som följd.