Författare Ämne: Facebookgruppen Retroiterna!  (läst 13618 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Facebookgruppen Retroiterna!
« skrivet: sön 21 dec 2008 23:14:48 »
Sussieh kläckte den briljanta idén att starta en grupp, och då blev det "Retroiterna - för rebellerna i antikforadjungeln, medlemmar i Retroforum!" För dem som inte lider av sådan blygsel att anonymiteten ska vara total, men 
ingen får lov att avslöja någons riktiga namn på Retroforum såklart, om man vågar sig på att gå med.

Sussieh eller jag godkänner medlemskap, som jag sa om att skicka vänförfrågan på Facebook, så är det bara att meddela sitt nick här till mej eller Sussieh, som också är admin i gruppen, ska väl inte vara svårare än så. Jag själv kommer inte att hänga vid dator det närmaste, då jag åker bort, men sök då reda på Sussieh :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #1 skrivet: fre 16 jan 2009 11:10:47 »
Jag får påminna om vår lilla grupp på Facebook, tillfället ni alla har att bekanta er med andra Retroiter. Vi som är med är jag, Sussieh, Convallaria och JR i nuläget (att inte du gick med Kikarbara?)

Jag har full förståelse för dem som vill vara helt anonyma, och förstås att man inte har tid med facebook också, men ni andra?  ;)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #2 skrivet: fre 16 jan 2009 11:58:19 »
Jag får påminna om vår lilla grupp på Facebook, tillfället ni alla har att bekanta er med andra Retroiter. Vi som är med är jag, Sussieh, Convallaria och JR i nuläget (att inte du gick med Kikarbara?)

Jag har full förståelse för dem som vill vara helt anonyma, och förstås att man inte har tid med facebook också, men ni andra?  ;)

Skälet är att min närvaro på facebook är minimal, det är aldeles för segt för min stackars burk. Jag poppar in två minuter och sen kastar jag mig ur. Facebook är praktiskt för att ha lite koll på ungar och gamla vänner och viss information, men jag är inte "varm" i kläderna där ännu. Men jag har inbjudan liggande kvar, rätt vad det är så kanske jag poppar in.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #3 skrivet: tor 2 apr 2009 19:41:34 »
Facebookgruppen "Retroiterna - för rebellerna i antikforadjungeln, medlemmar i Retroforum!" växer, ökat 33% inom 24 timmar.

Kom ihåg att uppge nicket på Retroforum om det frestar att gå med ;) Detta är en grupp som ingen utonstående ser, där vi inte kommit på vilka konspirationer vi ska ägna oss åt ännu, men vi finns i alla fall!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #4 skrivet: tor 2 apr 2009 22:05:02 »
Man ska ha gott om tid för att sätta sig in i hur det funkar. Lever i en lite stressad tillvaro just nu och tycker Facebook är virrigt.......men det är kanske den framför skärmen  ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #5 skrivet: fre 3 apr 2009 18:18:16 »
Det kanske är gränssnittet, Gitzie? Själv tycker jag gränserna mellan den yttre och inre röran liksom flyter ihop... Ungdomarna säger att det inte finns nåt som heter IRL längre för FB och allt annat ärIRL.
Allt går.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #6 skrivet: fre 3 apr 2009 21:20:35 »
Det kanske är gränssnittet, Gitzie? Själv tycker jag gränserna mellan den yttre och inre röran liksom flyter ihop... Ungdomarna säger att det inte finns nåt som heter IRL längre för FB och allt annat ärIRL.
Vadå IRL, sonen säger bestämt att det inte finns längre, att det heter AFK

(svar kommer senare, för den som inte vet :) roligare så)

Convallaria, jag ser att det prrydligt strukturerade du har på skärmen skapar ordning och reda i din tillvaro :)
« Senast ändrad: fre 3 apr 2009 21:22:27 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #7 skrivet: lör 4 apr 2009 10:49:41 »
Ja, och utan den strukturen skulle jag verkligen stå mig slätt!
Jag njuter av AFK varje gång. Men eftersom det nästan alltid är kombinerat med BRB så blir det bara korta stunder av njutning.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #8 skrivet: lör 4 apr 2009 12:54:11 »
Jag vet inte vad afk innebär. Jag har precis lärt mig begrepp som lol brb tbx irl så ställ inte till det för mig nu.

Har dock ökat min närvaro på facebook markant sista månaden, fanns viss risk för beroendeframkallning på sidan, märkliga oförståeliga spel och enkäter inte minst alla tester som innebär att man får veta att man varit drottning kristina i ett tidigare liv, är en grön person och egentligen är miljöpartist och liknande. Framförallt riktigt riktigt roligt att helt plötsligt få en vänförfrågan som skall bekräftas och så visar det sig att det är någon man tappade för tjugo år sedan som faktiskt lagt både namnet på minnet och verkligen satt sig ner och sökt efter en. Mycket glädjande!

Facebook är inte alls så dumt, användbart till mycket (inte minst när det gäller att gifta bort sin dotter *skratt* Henne har jag lyckats att lova bort den senaste tiden, vi inväntar spänt midsommar, om det nu var 2014...).

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #9 skrivet: lör 4 apr 2009 14:44:52 »
Just det, och det är min yngre son det gäller (vi valde länge och väl vilken av dem som var lämpligast för nämnda dotter), jag hittade i databastabellen till Retroforums kalender att midsommarafton är den 20:e juni år 2014 då jag och Kikis kommit fram till att de bör gifta sig :)

(Sonen måste ha missat diskussionen helt för han har inte kommenterat, jag får be honom läsa när han är hemma från LAN:et igen -detta medan jag kan se hans ansiktsuttryck :) )
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #10 skrivet: lör 4 apr 2009 16:29:38 »
 Går man med så får man inte glömma bort att visa upp sin bästa sida. (För dom som har en sådan.)

Edit: Ada tagit bort bild på bakdel, annan medlem har tagit anstöt
« Senast ändrad: lör 4 apr 2009 17:54:51 av ada »

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #11 skrivet: lör 4 apr 2009 17:49:30 »
Just det, och det är min yngre son det gäller (vi valde länge och väl vilken av dem som var lämpligast för nämnda dotter), jag hittade i databastabellen till Retroforums kalender att midsommarafton är den 20:e juni år 2014 då jag och Kikis kommit fram till att de bör gifta sig :)

Hallå, nu känner jag mig lite utanför! Jag har också två giftasvuxna söner, garanterat NPF, som behöver varsin fru. Hur många döttrar har du på lager, Kikis?
Allt går.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #12 skrivet: lör 4 apr 2009 18:05:12 »
men pröva lyckan, det är inte så säkert att det går vägen att komma åt min son utan att ha skapat en avatar i World of Warcraft och gifta sig online... :) (det betyder att även bröllopsgästerna får gå med i Workld of Warcraft osv.. )

Nu kommer lilla ordlistan:

IRL = in real life, ute i verkligheten
AFK = away from keyboard
BRB = (I'll) be right back
FB = Facebook (tror jag, kunde varit Flashback också)
LAN = Local Area Network -internt nätverk, även när ungdomar samlas med sina datorer och spelar tillsammans
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #13 skrivet: lör 4 apr 2009 20:47:36 »
 Men den var ju inte bakvänd så VARFÖR? Jag slitet mitt hårstrå.
 När man för en gångs skull kommer med något uppfriskande.

www.youtube.com/watch?v=fbITsB-7SvY&feature=related#lq-lq2-hq]
 Det var inte meningen att hela baletten skulle komma med. Här är det basen som poängteras för dom som har watt till you tub så det räcker.
« Senast ändrad: lör 4 apr 2009 20:56:16 av Kanon »

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #14 skrivet: lör 4 apr 2009 22:30:11 »
MIN äldste har just SLUTAT spela WoW efter åratal av fajtande mot bossar och efter att ha uppnått position 28 för sin karaktär i VÄRLDEN. Va?!
Tänker han skaffa sig ett liv, eller vad är det frågan om? Han har börjat DANSA. Och plugga.
I never thought I would live to see the day, blimey.
Allt går.