Författare Ämne: Varning för vettvilling i röd Picanto full packad på E20 i eftermiddag!  (läst 4836 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
(nästan kopia av mitt facebookinlägg om ni ursäktar rationaliseringen:)

Hur ska detta gå? Jag har redan packat fullt med julklappar i bakluckan, så tre fullvuxna individer ska lassa in sina trunkar mm och kylboxen ska också in på det halva fällda baksätet :) Till råga på allt har jag fått en beställning på ett flak med Norrlands guld från båten...

Men kära vänner, var nu rädda om er i jultrafiken, och ha en underbar jul och nyår!

(jag tittar in då och då)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Ja det underlättar, att vara full och packad när man kör. Då blir du inte så distraherad av din omgivning. Ett tips: Sätt i en tandpetare så tutan låser sig och tjuter konstant, det underlättar för då flyttar de andra trafikanterna på sig. Men glöm inte hörlurarna så du slipper höra själv.

Kan bara konstatera att du har en för liten bil.

God jul och gott nytt år.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
 För att inte tala om för lite öl, ja med tanke på smaken. Ok dom där uppe gillar tydligen smaklös sådan, har för mig att den finska K.. någonting också tillhör dom maltvörts lösa.
 Tänk om man gillat vilket "blask" som hälst, vad lätt allt hade blivit.

 Svärsonen hade köpt ett gäng julsnapsar på småflaskor för några jular sedan, något 35-38% Pi... fy Farao vad äckliga. Det finns inget äckligare än sprit som är under 40%
och sådant jälka rävgift säljer dom för glatta livet på systemet.

 Har en dansk Alborgs Jule akvavit 47% ingen rysare ända ner i tårna, frågan är om den skall fram nu till jul, börjar bli till åren, lite Retro.
 Skall ta ett kort av den med damm.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
 Är det inte förvånansvärt att sprit skall vara så lätt att finna när allt annat nästan är omöjligt. Som ni förstår så köpte jag inte flaskan i går.
 För mig börjar det kännas riktigt behaglig med tanke på patinan, får nog konservera patinan på något vis. frågan är om inte ett sprutat lager lack skulle göra susen?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Den där ser ju läcker ut, 47 %. Men jag tycker absint är smaskens den är ju 80 % och då känner man att någonting är på väg ner i strupen. Håller med dig sån där svagsprit som smyger sig ner i magen utan att man märker det är förrädisk rena bakhållet faktiskt. Efter några glas så sitter man där och är plakat och undrar hur det gick till. Det rann ju bara ner liksom. Fast då är det dags för en liten svampbuffé som alltid piggar upp. Jag säger bara signad julefrid.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Vi har avsmakat årets  dansk Alborgs Jule akvavit. T o m jag smuttade på 1/2 glas. Till min stora förvåning så var den GOD.

GGTK vill helst inte dricka annan sorts snaps än denna. Ett litet lager finnes därför i källaren.

GOD JUL på er alla Retroiter.

Kör försiktigt ADA. Tänk pådin höga ålder.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
 Då får man gratulera till att gubbset har en förfinad smak och inte dricker vad som hälst.
 Jag skall ta  en flaska som denne önskar bli av med eftersom den för mig inte var 100, var kass enl. mitt tycke
så den passar i dag, kan bjuda bort. O.P.Andesen eller är det Anderson.
 Fast man vet ju aldrig den är kanske god i dag, återstår att se.
 Jag lämnar Jule...  så kan den lagras ett tag till, här skall det drickas "äckligt" blask, det har det goda med sig att man inte tar sig en jäkel för lite, å förlåt, för mycket skulle det vara.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Kanon, haver ni provsmakat årets Juleakvavit? I så fall vad tyckte ni om smaken?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Vi har avsmakat årets  dansk Alborgs Jule akvavit. T o m jag smuttade på 1/2 glas. Till min stora förvåning så var den GOD.

GGTK vill helst inte dricka annan sorts snaps än denna. Ett litet lager finnes därför i källaren.

GOD JUL på er alla Retroiter.

Kör försiktigt ADA. Tänk pådin höga ålder.
Haha, gammal är äldst eller? Kram och gott nytt år, Reseda!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Ada lilla, tack för påminnelsen. Jag är nog äldst på retro  :o