Författare Ämne: Stig Lindberg Domino, men vad för symbol?  (läst 4789 gånger)

frajda

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
    • Loppisfia
Stig Lindberg Domino, men vad för symbol?
« skrivet: lör 27 dec 2008 19:05:51 »
Hej hej igen! vad är det för symbol som är i vänstra hörnet på mitt dominofat? har inte sett den på något annat fat.
På baksidan står det bara Gustavsberg, Stig L, Domino, 11

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Domino, men vad för symbol?
« Svar #1 skrivet: lör 27 dec 2008 19:49:29 »
Lastbilsfabrikören Scania-Vabis



Dessa fat finns ju öven med Volkswagens märke i hörnet och jag har för mig jag sett nått fat med Volvos järnhandlarmärke på.Inte speciellt ovanligt och dyker upp alltemellanåt både på nätet och i verkligheten.

MVH Micke
« Senast ändrad: lör 27 dec 2008 19:59:40 av Vince »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Domino, men vad för symbol?
« Svar #2 skrivet: sön 28 dec 2008 13:58:02 »
Jag har bara sett detta samt med reklam för VolksWagen på Dominofaten, men en kompis är säker på att de finns med reklam för Electrolux också. Någon som har sett ett sådant fat?

Volvomärket har jag inte hört talas om att det skall finnas på Domino. Liknande fat utan reklam brukar kosta någon hundralapp mer än med reklam har jag noterat. Dessutom har jag bara sett de mindre faten (15 x 15 cm) med reklam. De större (20 x 20 cm) tror jag bara finns utan.
« Senast ändrad: sön 28 dec 2008 14:02:11 av JJ »

frajda

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
    • Loppisfia
SV: Stig Lindberg Domino, men vad för symbol?
« Svar #3 skrivet: mån 29 dec 2008 16:18:11 »
tack för infon! :>

Hannis

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Domino, men vad för symbol?
« Svar #4 skrivet: sön 4 jan 2009 14:37:16 »
Hejsan!
Min svärmor har ett likadant domino med Lastbilsfabrikören Scania Vabis emblem på, hennes far var åkare och dom anställda fick dessa askfat som julklapp ett år av Scania. Jag måste springa över till henne och mäta askfatet samt höra vilket år det var, om hon minns, som denna julklapp utdelades. Jättekul att se ett likadant. Till historien hör att hon alltid har sagt till mig att askfatet inte är värt något eftersom det har loggan på sig! Jag blir kallsvettig nu när jag tänker på alla gånger jag sett henne fimpa i fatet! Ha , ha sånt är livet!