Allmänt > Fria diskussioner
Fettfläckar på tapet?
Carro:
Hallå i natten,
detta har inget med RETRO att göra... (tyvärr har jag nya tapeter).
Dock har mina kissemissar haft nöjet att ligga MOT tapeten och har åstadkommit tre fina mörka fett(?)fläckar på tapeten när jag tagit bort hyllan de älskade att ligga på. Att nämnas är att tapeten dessutom är vit... *suck*. De kammas varje dag, men har ju ändå fett i pälsen.
Tips och trix på hur eller OM det går att få bort? Fläckarna är i brösthöjd med... o sitter MITT på vägg(helvetet). För lågt för tavlor att dölja, för högt för ev möbel.
God fortsättning o hoppfull på några användbara tips!
gitzie:
Beroende på om tapeten tål det (prova på ett undanskymt ställe först), spraya på lite av Lidls försterputs och torka med en mjuk svamp. Akta dig för att gugga bara, det vill nog inte tapeten vara med om ;)
Reseda:
Potatismjöl?? Är jag helt ute och cyklar? Tror att jag hört att man kan ta potatismjöl på torr trasa och försiktigt gnugga på fläcken.
Har inte provat det själv.
kikarbara:
Jag testade allt jag kunde komma på, dock på brylcremesfläckar på en tapet en gång och upptäckte att jag bara gnuggade ut det och gjorde fläcken större och större.... jag önskar dig lycka till och hoppas att du hittar ett undersätt.
Skulle det inte fungera och du vill ha gamla tapeter så hör av dig. Jag sorterar tapeter just nu....och har tagit hem hela mitt tapetlager. (50-60-70-80-tal).
Domino:
Om du är tvungen att tapetsera om så måste du spärra fettfläckarna annars går de igenom den nya tapeten, finns grejor till det på färghandeln!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion