Författare Ämne: GOTT NYTT Ã…R  (läst 9551 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: GOTT NYTT Ã…R
« Svar #15 skrivet: fre 2 jan 2009 12:37:12 »
IDAG senare i eftermiddag kan jag nog fira mitt nyår. 250 kvadrat lokal är tömd och städad, det fattas bara fönsterna på utsidan och överlämning av nyckel.

SEN börjar mitt nya liv och mitt nya år. Fast jag undrar, kan jag fira jul först kanske? Kan vi inte backa bandet en månad så jag hinner med?  :-*

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: GOTT NYTT Ã…R
« Svar #16 skrivet: ons 7 jan 2009 22:23:57 »
Att backa bandet 1 mån. tycker jag verkar underbart. Vart tog alla lediga helgdagar vägen?
De bara blåste förbi......efter allt slit  :'(

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: GOTT NYTT Ã…R
« Svar #17 skrivet: tor 8 jan 2009 09:13:27 »
Att backa bandet 1 mån. tycker jag verkar underbart. Vart tog alla lediga helgdagar vägen?
De bara blåste förbi......efter allt slit  :'(

Idag började två telningar i skolan. Eller, tja, egentligen tre men en ligger och sussar gött märkt av sviterna efter influensa OCH vinterkräksjuka, något som härjat hos oss den senaste veckan. Jag är den enda som klarat mig från bägge delar.
Sonen som sussar har haft bägge delar, en son "bara" influensa, en son "bara vinterkräksjuka" liksom dottern och sambon. Passuppen mamman har värjt sig för bägge delar, vem skulle annars tvätta täcken och åka och köpa nyponsoppa, stående meny på a´lá carten den här veckan.

Men jah! Det var onekligen skönt att få iväg två kottar till skolan, snart är det vardag idag. Två barn i sjukbädd och sen blir livet sig likt igen, eller tja, vad jag nu skall säga, kan dottern bara komma iväg så börjar hennes skola imorgon och SEN är det vardag. Då kan vi börja packa på riktigt!  :D

Är jag väldigt konstig om jag säger att jag inte gillar helgdagar och märkligt onödigt långa skollov? Sommarloven går an men slaskiga regniga och kallblåsiga vinterlov klarar vi oss utan här om vi får välja....

« Senast ändrad: tor 8 jan 2009 09:15:27 av kikarbara »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: GOTT NYTT Ã…R
« Svar #18 skrivet: tor 8 jan 2009 12:14:44 »
vinterkräksjuka, något som härjat hos oss den senaste veckan. Jag är den enda som klarat mig från bägge delar.

Den som aldrig har haft vinterkräksjuka (som jag t ex) är förmodligen immun mot detta. Läste att ca 10% av Sveriges befolkning är immun mot vinterkräksjuka. Något bra har man fått iaf...