Allmänt > Fria diskussioner
Gott nytt år! Hur firar du?
convallaria:
Jag och särbon "firade" i varsin sjuksäng med hosta, huvudvärk och feber. Skålade i champagne respektive citronvatten vid tolvslaget per telefon. Ledsamt. Men halva champagnen kvar till i kväll, alltid nåt.
Kanon:
Ett aldrig tidigare skådat rävpiss hade inhandlats att skåla i vid 24 snåret. Så för min del fick det bli Pommac. Att någon kan göra och sälja något sådant är förunderligt.
Där låg den söta ryska "chanpagnen" i lä.
Reseda:
Vi firade hos sonen som har 3-glasfönster i huset. Mycket god mat. Hemgjord klyftpotatis,grillad fläskfile och marinerade grönsaker som fått stå i folieformar på grillen och puttra. Asti Cinzano istället för skumpa. Håller helt med Kanon ang. de flesta skumpor. Alldeles för dyra och smakar rävgift. Hade jag varit hemma, så hade jag tagit upp Pommac ur källaren.
Hundarna gillar inte ljudet av raketer, så de mådde så bra. Det kommer väl alltid att firas nyår i det huset så länge hundarna lever.
Katterna utlöste larmet, så herrarna rusade över beväpnade med varsin golfklubba. Eftersom ingen tillstymmelse till inbrott fanns, så måste det ha varit katterna.
Idag har vi bara softat på soffa.
kikarbara:
--- Citat från: Fjoll skrivet tor 1 jan 2009 13:18:26 ---Får man fråga ifall ni hittat ert hus med stort H?
--- Slut citat ---
Nej, det har vi inte, men det är jag inte ledsen för, för jag har massor av annat som måste göras innan vi hittar huset med stort H. Men det lutar åt att vi byter kommun som det är nu i varje fall.
kikarbara:
--- Citat från: kikarbara skrivet fre 2 jan 2009 02:42:01 ---Nej, det har vi inte, men det är jag inte ledsen för, för jag har massor av annat som måste göras innan vi hittar huset med stort H. Men det lutar åt att vi byter kommun som det är nu i varje fall.
--- Slut citat ---
Kom på att det lät väldigt allvarligt det där med att byta kommun, vi flyttar på oss en hel kilometer eller två altså...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion