Författare Ämne: Röstar på Team Hanna i Körslaget.  (läst 21216 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #15 skrivet: tis 13 jan 2009 20:40:12 »
Men hallå, var är Sussieh?? Gäst vaddå?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #16 skrivet: tis 13 jan 2009 20:44:50 »
Men hallå, var är Sussieh?? Gäst vaddå?

Men hallå, igen. Nu är du inte längre Gäst Sussieh, men nykomling. Spökar det?


Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #17 skrivet: tis 13 jan 2009 21:00:42 »
Jag måste nog ändå säga att jag tycker att glitterlaget har hängt med i överkant. Säkert för att hela Borås sitter bänkat. Det var inte rättvist att Nanne åkte den här veckan.
Laget som är skälet till att jag åker på att titta en vecka till hänger kvar, men ärligt talat börjar det bli plågsamma människoförsök utav det, åtminstone som det var sist. Nä, låt inte körledarna sjunga själva, de har ego nog så det räcker.

Mer chulle tack.

Sussieh, hur kommer det sig att han är i din bokhylla?

(Min sambos syster har en annan av deltagarna i sin bokhylla. In persona, varav vi kikar febrilt här i det här huset förstås.)
Jaa du..han finns på några cd-skivor...han sjunger i ett band som heter Morgana Lefay....Hårdrock  :) ruskigt bra sångare.
Sen har jag honom i ett fotoalbum då han var på fest hemma hos mej en gång i tiden... :P En oerhört trevlig kille :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #18 skrivet: tis 13 jan 2009 21:02:23 »
Jaa du..han finns på några cd-skivor...han sjunger i ett band som heter Morgana Lefay....Hårdrock  :) ruskigt bra sångare.
Sen har jag honom i ett fotoalbum då han var på fest hemma hos mej en gång i tiden... :P En oerhört trevlig kille :)

Ahaaaaa! Där ser man. Hårdrocksbandet, kan man hitta dem på nätet måntro?

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #19 skrivet: tis 13 jan 2009 21:07:55 »
Ahaaaaa! Där ser man. Hårdrocksbandet, kan man hitta dem på nätet måntro?
www.morganalefay.se

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #20 skrivet: tis 13 jan 2009 21:25:27 »
www.morganalefay.se

Bästa låten är Hollow...och sen har dom gjort en egen variant på Hårgalåten....som heter Hårga :) Jag bor ju i Hälsingland där Hälsingehambon är ett av de största evenemangen här......fast inte med Morganas tolkning av låten  :P sen antar jag att Morgana finns på youtube :)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #21 skrivet: tis 13 jan 2009 21:34:55 »
Fy faan, vad var det där. Lät som när man amputerar svansen på en katt. Morganalefye, borde förses med varningstext för oss som är musikaliska. Nu förstår jag det här med Team Hanna.

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #22 skrivet: tis 13 jan 2009 21:39:32 »
Fy faan, vad var det där. Lät som när man amputerar svansen på en katt. Morganalefye, borde förses med varningstext för oss som är musikaliska. Nu förstår jag det här med Team Hanna.
Haha...man ska nog uppskatta det där med hårdrock för att förstå.....men lyssna du på Hollow.....den är mycket bra. Men för övrigt så är dom nog mer uppskattade av den yngre generationen.. ;D och team Hanna....du ska nog kolla in kommande lördag igen...då kommer det att svänga så det står härliga till...framförallt med lite skön musik från Bluesbrothers  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #23 skrivet: tis 13 jan 2009 21:45:21 »
Så gammal är jag inte, 33 år och jag har inget emot hårdrock bara artisterna kan spela. Det var deras musikaliska brister jag vände mig emot. Du fick mig att känna mig som Tant Regina för en liten stund. Fast som sagt var man tycker olika och tur är väl det. All musik behöver inte vara musikalisk, det finns säkert en nisch för skrammel också.

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #24 skrivet: tis 13 jan 2009 21:59:55 »
Så gammal är jag inte, 33 år och jag har inget emot hårdrock bara artisterna kan spela. Det var deras musikaliska brister jag vände mig emot. Du fick mig att känna mig som Tant Regina för en liten stund. Fast som sagt var man tycker olika och tur är väl det. All musik behöver inte vara musikalisk, det finns säkert en nisch för skrammel också.
Ja deras musik är väl som all annan...man gillar ju inte allt dom gör......men det finns höjdpunkter ;D
Förresten...du då reggis..ska du inte kliva in på fb du oxå...så jag får se om du verkligen är 33  ;) annars så tror jag nog mer på Tant Regina...... ::)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #25 skrivet: tis 13 jan 2009 22:01:32 »
www.morganalefay.se

Hm, han får bo i min bokhylla -om han håller TYST.

Om det är det här som Hanna har hört så förstår jag inte varför hon handplockade honom precis. Och jag GILLAR hårdrock...

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #26 skrivet: tis 13 jan 2009 22:18:53 »
 Det bästa med hårdrock är Bob Hund namnat alltså fast jag vill minnas att dom var bra för att vara sådana där galhalsar.

 En gnutta andlig bildning!!!

http://se.youtube.com/watch?v=pi5ernAfNJk&feature=related

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #27 skrivet: tis 13 jan 2009 22:23:27 »
Hm, han får bo i min bokhylla -om han håller TYST.

Om det är det här som Hanna har hört så förstår jag inte varför hon handplockade honom precis. Och jag GILLAR hårdrock...
Haha..ja det finns ju lite olika varianter på hårdrock...dom spelar väl kanske inte den allra snällaste varianten....Men han kan ju stå där och hålla tyst...man kan ju alltid titta  ;D...
« Senast ändrad: tis 13 jan 2009 22:57:58 av Sussieh »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #28 skrivet: ons 14 jan 2009 08:54:53 »
Haha..ja det finns ju lite olika varianter på hårdrock...dom spelar väl kanske inte den allra snällaste varianten....Men han kan ju stå där och hålla tyst...man kan ju alltid titta  ;D...

 ;D Tja, hade han nu inte också varit meddelålders så hade jag undrat om jag börjar bli tantsjuk.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Röstar på Team Hanna i Körslaget.
« Svar #29 skrivet: ons 14 jan 2009 09:01:44 »
Det bästa med hårdrock är Bob Hund namnat alltså fast jag vill minnas att dom var bra för att vara sådana där galhalsar.

 En gnutta andlig bildning!!!

http://se.youtube.com/watch?v=pi5ernAfNJk&feature=related

Bob Hund? Coola som få, men hårdrock??  ::)

Här får du ett retro kulthårdrocksklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=eq_lt_hbMus&feature=related

King Diamond kan få sitta jämte Chulle i min bokhylla, och därnäst min döskalle förstås.... jag kommer att få snyggaste rummet i stan!!  :P