Författare Ämne: Terve  (läst 16160 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
Terve
« skrivet: lör 3 jan 2009 22:24:41 »
Jag kollade just på vilka som är inloggade så här på lördagkvällen och ser att det är de kära fin-skorna och Sussieh och jag. Är alla män ute och super? Och är alla vi tjejer/kvinnor lika rudis på el? Englesson, du har ju i alla fall en gubbe? Även om han samlar på ugglor kanske han kan nåt om el och har några tips angående min krona som jag skrev om i en annan tråd?
Jag klättrar nämligen på¨väggarna efter att ha varit sjuk sen före nyårsafton. Hittills har jag skruvat ihop och satt upp fyra lampor. Det har jag inte tålamod till annars. Imorgon ska jag ta mig f. vara frisk och kunna göra nåt utåtriktat igen.
Allt går.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #1 skrivet: sön 4 jan 2009 10:42:03 »
Terve convallaria ;D  Jo en gubbe har jag,,o till råga på allt e det en el-gubbe..med andra ord har han utbildning på el o kablar o slikt.. ;) så han hade säkert fixat din lampa..lycka till med den..

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Terve
« Svar #2 skrivet: sön 4 jan 2009 12:57:34 »
Om jag var inloggad, vilket jag inte vet om jag var, så får jag be om ursäkt. Jag låg helt utslagen på soffan och glodde rakt framför mig, även om jag förstås låtsades ses något på teve. Men jag minns inte ens vad det gick för program så det kan inte varit något roligt. Mer än körslaget förstås.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #3 skrivet: sön 4 jan 2009 13:41:56 »
Har du alltså flyttat hela dina affär? Usch. Jag har gjort den resan tre gånger och man är halvdöd i månader efteråt. Ändå börjar man om på nytt (med insikten om att förr eller senare är det dags igen) - det måste vara nåt kroniskt.
Allt går.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #4 skrivet: sön 4 jan 2009 15:53:27 »
Vet inte om jag var inloggad just då, men jag har de facto också en el-karl ;D....kan det vara något som går? Förutom finsk bakgrund?
« Senast ändrad: sön 4 jan 2009 17:28:46 av Moses »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Terve
« Svar #5 skrivet: sön 4 jan 2009 17:20:45 »
Har du alltså flyttat hela dina affär? Usch. Jag har gjort den resan tre gånger och man är halvdöd i månader efteråt. Ändå börjar man om på nytt (med insikten om att förr eller senare är det dags igen) - det måste vara nåt kroniskt.

Jag har de senaste veckorna packat ner hela innehållet i min affär och förvarar det just nu på en mängd olika lager, flyttat hit och dit och lever i en labyrint med grejjer. I min ena hall har jag nu ett tapetlager och en köpmansdisk och diverse kartonger, i mitt vardagsrum står en fyrameters hylla fylld med varor, i min matsal är det packat från golv till tak, i mitt kök finns lite av varje och min nästa hall står även den packad. Vi har gångar i hela huset för att ta oss fram till vissa funktioner i huset som vi tycker att vi inte vill klara oss helt utan och har hållt ETT bort rent från varor. Vi kan gånga oss fram till soffa, matbord, och sängar för oss som lever på nedervåningen.

Någon som vill leka fångarna i boningshuset med diverse olika faror som skall undvikas, ex utstickande ställningar och liknande så bara säg till.

*trippelsuck*.

Vi har TVÃ… flyttningar att göra framöver, dels till annan lokal och sen skall även vi flytta till annan boning.

Till våren skall jag luta mig tillbaka i min helt genomsorterade ordning och njuta av tillvaron.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #6 skrivet: sön 4 jan 2009 18:21:12 »
Voj voj...vad jag lider med dig...få bara inte panik mitt i alltihopa..vi har precis nyligen kommit någotsånär i ordning efter vår flytt i våras...på bekostnad av en miljon "bra o ha saker" o "vill egentligen behålla tror jag"..som vi kastat skänkt sålt undan....

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #7 skrivet: sön 4 jan 2009 18:40:03 »
lever i en labyrint med grejjer. I min ena hall har jag nu ett tapetlager och en köpmansdisk och diverse kartonger, i mitt vardagsrum står en fyrameters hylla fylld med varor, i min matsal är det packat från golv till tak, i mitt kök finns lite av varje och min nästa hall står även den packad. Vi har gångar i hela huset för att ta oss fram till vissa funktioner i huset som vi tycker att vi inte vill klara oss helt utan och har hållt ETT bort rent från varor. Vi kan gånga oss fram till soffa, matbord, och sängar för oss som lever på nedervåningen.
Detta ska jag också medela gitarrmannen i förbifarten, så han inser att det inte är bara jag här i världen som flyttar tusentals grejor hit och dit. Lider med dig Kikis. Har relativ ordning just nu och kommer fram till köksbänk, kylskåp, sängar etc. I min affär går det dock inte att komma in, men vem bryr sig - just nu.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Terve
« Svar #8 skrivet: sön 4 jan 2009 19:31:52 »
Detta ska jag också medela gitarrmannen i förbifarten, så han inser att det inte är bara jag här i världen som flyttar tusentals grejor hit och dit. Lider med dig Kikis. Har relativ ordning just nu och kommer fram till köksbänk, kylskåp, sängar etc. I min affär går det dock inte att komma in, men vem bryr sig - just nu.

En stor tröst i sammanhanget är att mannen som en gång var läder och chrome-typen har blivit väldigt härdad. Han klagar inte för det lilla längre  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #9 skrivet: tis 6 jan 2009 17:49:23 »
Genomsorterade våning Kikarn, hi, hi, det lät kul. En genomsorterad våning skulle få det att pirra i muffen tror jag. Det skulle nämligen ge oss skäl till att shoppa hejd och hämningslöst.

Nej vi som är intresserade av konst hantverk och tycker om udda saker blir aldrig färdigsorterade. Jag är på väg mot vägs ände eller ända. Jag rensar och rensar, men lika förbannat så blir det bara mer. Men va faan gör det? Vi skall alla dö och då får någon annan sortera efter oss.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #10 skrivet: tis 6 jan 2009 20:06:12 »
Usch ja, jag tänker ofta på det. Mina stackars ungar, sortera allt jag samlat på mig i 24 förråd plus vind och bostad och sommarhus med uthus. Fy, vad själviskt, jag VILL verkligen inte lämna detta åt dem; de kommer att svära över mig och jag har aldrig gillat när de brukar svordomar. Jag återupptar nyårslöftet från förra året: röja vinden!
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #11 skrivet: tis 6 jan 2009 22:08:05 »
Röja vinden? Du skojar. Då ligger du bra till. Jag måste börja röja i garderober, under sängen, bland kläderna och annat. Det ligger för faan grejer överallt. För ett par dagar sedan hittade min kille en sån här snusflaska i elfenben i sin säng hos mig som hamnat där, fråga mig inte hur.

Hoppas det känns bättre nu Convallaria när du läser det här. Det känns alltid bättre när det finns någon som har det värre. Jag letar för övrigt efter ett hus till som jag kan köpa för att lagra prylar i. Fast det är jobbigt att äga för många hus också. Hur man än gör så innebär det jobb.

Det är synd om mig.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Terve
« Svar #12 skrivet: ons 7 jan 2009 11:35:12 »
Jag letar för övrigt efter ett hus till som jag kan köpa för att lagra prylar i. Fast det är jobbigt att äga för många hus också. Hur man än gör så innebär det jobb.

Det är synd om mig.

Det vill du väl ha där uppe i den kungliga kan jag tro. Men vill du ha tokiga/excentriska hus någonannanstans i landet, så säg till så hjälper vi dig leta!  ;D

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #13 skrivet: sön 11 jan 2009 20:40:19 »
Hoppas det känns bättre nu Convallaria när du läser det här. Det känns alltid bättre när det finns någon som har det värre. Jag letar för övrigt efter ett hus till som jag kan köpa för att lagra prylar i. Fast det är jobbigt att äga för många hus också. Hur man än gör så innebär det jobb.

Det är synd om mig.

Ja, det är synd om dig. MEN, har du tänkt på att det nog finns nån som har det värre än du också, t ex han som gick vilse i skräpet i sitt hus och dog. Honom var det synd om.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #14 skrivet: sön 11 jan 2009 21:03:50 »
Det stämmer det finns alltid en större idiot än en själv. Fast när jag hittar vaser bakom böcker i bokhyllorna och inte får i foten i skon för i den ligger det en liten brevpress i glas då känns det tungt, suck.