Allmänt > Fria diskussioner

Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?

(1/9) > >>

ada:
Jag lovade sluta med kaffe och har druckit grönt te istället sen i måndags. Det går bra. Början av veckan visste jag inte om jag hade kaffeabstinens/förkylningssymptom eller whiplash :) men inget större problem. Det gick ju inte att börja med det under resan, inte med TVÃ… 70-årskalas förra veckan (Jag gjorde smörgåstårtor och serverade även på min fasters mans kalas) Sen har jag lovat att röra på mej regelbundet -vilket innebar dagliga promenader redan fr o m juldagen men det har  inte blivit några här hemma Jag ska gå ner 10 kilo. Maten är förbättrad då sonen insett att chips och coca cola inte funkar längre, han ska också gå ner, mycket frukt och grönt hemma men han har inte heller varit ute och rört på sej sen vi kom hem

Vilka var era nyårslöften?

Hur går det med dem?

kikarbara:
Jag TROR bestämt att jag lovade mig själv att inte lova något. Och jag TROR att det har gått bra hittills.

För att bli en bättre människa skulle jag behöva:
röra på mig
gå ner massa vikt
sluta röka
börja äta nyttigt
börja äta vitaminer
träna
sluta bita på naglarna
sluta dricka kaffe
sluta röka
sluta skälla på barnen
sluta ställa för höga krav på mig själv
sluta sätta igång med projekt som aldrig blir färdiga
lära mig att slutföra det jag påbörjar
inse att det är dumt att spara på saker till "en vacker dag"
och så vidare och så vidare och så vidare.

Men om jag skulle bestämma mig för att sätta igång någotdera av detta så finns risk att jag inte skulle bli färdig med det i sista ändan utan ge upp på vägen och hur kul är det att sätta mål man inte når?? :-\

ada:
Låter som du ska se dej i spegeln och säga "fan vad jag är bra som jag är" "jag behöver inte var fullkomlig"

Och sen ta på dej gummihandskar och munkavle med hänglås, slänga in nyckeln i kylskåpet tillsammans med nyckeln till det hänglåset och börja röja. Munkavlen är av Hannibal-typ, funkar bra att inta fruktjuicer med sugrör :)

Sen när det inte funkar längre är det bara att se sej i spegeln och säga "fan vad bra jag är som jag är" "jag försökte i alla fall" :)

convallaria:
Jag kör samma som förra året  ;D, d v s röja vinden och röra på mig varje dag. jag har bara ine börjat än...

kikarbara:
Jag är bra som jag är, men jag hade varit bättre om jag hade varit:
smal
snygg
trevlig
intelligent
rik
hälsosam
vältränad

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida