Författare Ämne: Tycker ni att SVT är bra?  (läst 4076 gånger)

nes

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Tycker ni att SVT är bra?
« skrivet: sön 18 jan 2009 20:17:31 »
Jag undrar vad ni tycker om SVT som tv-kanal? Jag har hört att de har mindre tittare än förut men jag tycker att SVT är bra. Det är så skönt att de inte har reklam som bryter mitt i programmen när det är som mest spännande.  Programmen är bra också som t.ex. Antikrundan ;D och Mästarnas mästare (som hade premiär nyss) Det var kul att se hur idrottarna samarbetade med varandra. :D

guygil

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 102
  • Samlar glasugglor
    • Visa profil
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #1 skrivet: sön 18 jan 2009 22:33:53 »
som kanaler tycker jag att svt inte kan konkurera med de andra kanalerna förutom när det är antikrundan

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #2 skrivet: sön 18 jan 2009 22:47:48 »
På spåret funkar också annars är det inte mkt bevänt med 1:an och 2:an!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #3 skrivet: sön 18 jan 2009 22:55:18 »
svt, svt, svt... vilka program går på deras kanaler?  ???
Är rädd att jag zappar så mycket när jag letar program de få gånger jag sätter mig vid teven att jag inte noterar vilken kanal det är jag landar på...

Jag TROR att jag oftast landar vid 3;an, 5;an, 4;an eller någon faktakanal, oftast det senaste. Sist tittade jag på körslaget, och före det antikrundan, och före det en dokumentär om Judas Iskariot med en avvikande version om hans svek; och dessa teorier torde vara baserade på skrifter som sorterades bort vid koncilierna i nicaea år 325/787 e kr. Alla skrifter och evangelium var inte eniga om att han var en svikare. Mycket spännande program måste jag säga. Sånt kan jag fastna i oavsett vilken kanal det går på.
« Senast ändrad: sön 18 jan 2009 22:56:57 av kikarbara »

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #4 skrivet: mån 19 jan 2009 16:28:02 »
Hmm..vad e detta?? en hemlig undersökning från en desperat ledning på SVT

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #5 skrivet: mån 19 jan 2009 17:38:31 »
 ;D ;D ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #6 skrivet: tis 20 jan 2009 12:35:04 »
Jag tycker SVT står sig bra. Mitt lilla TV-tittande som minskat ytterligare sen ComHem var bussiga och tog bort Muzz och BBC Prime från det utbud jag har tillgång till, består till stor del av nyheter och ett och annat program på kunskapskanalen. De övriga 21 kanalerna jag har lämnar inget större bidrag till mitt begränsade TV-tittande.

Lekprogram som dansen, körslaget, spotta mig i ansiktet samt amerikanska filmer där allt exploderar är inget jag finner något nöje i att spilla tid på. Betraktar detta mest som fördumnings-TV avsedd för bonnlurkar och indolenta inavlade lantisar.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tycker ni att SVT är bra?
« Svar #7 skrivet: ons 21 jan 2009 19:42:17 »
debattprogram av olika slag har jag en viss förkärlek för att fastna för också.... Jag skall vara ärligt. Och erkänna en av mina stora negativa egenskaper. De stunder jag väl sätter mig i soffan och vill titta på teve en stund är jag NÄSTAN ensväldig härskare och diktator. Är jag inte fruktansvärd så säg?