Allmänt > Fria diskussioner

Webbutik

<< < (3/5) > >>

Wanja:
Jag har ingen webbutik, bara hemsidan www.wanjasvardagsrum.se Visst händer det att folk mailar från Norrland eller som nu häromdagen från Norge och USA, och då kan jag skicka saker - om de ber snällt ;) Jag tror att det krävs en rätt stor mariginal på varorna samt rätt många kunder om det ska löna sig att ha webbutik med tanke på tidsåtgången.
Vad gäller webbhotell så ligger min sida hos Loopia, det funkar bra! Kostar runt 400 kr/kvartal, så det beror ju på var man tycker gränsen går.

convallaria:
Det där med tidsåtgången stämmer verkligen. Men det tar ju en förfärlig tid med Tradera också... Huvva, Wanja, inte kan man räkna tiden också, eller packmaterialet eller bensin för att åka till posten eller ...
Nej, Sussieh, det är väl inte för att tjäna pengar som man håller på, eller (skämtar, jag tror alltid att NÃ…N gång måste det väl löna sig)?
Man kan ju alltid sätta webbutik på PR-kontot och sen får man kontakt med väldigt många rara och trevliga samlarmänniskor i hela världen och sen blir man aldrig sysslolös och har aldrig tråkigt.
Jag vet flera webbutiker som det går utmärkt för, men de säljer hälsokost. Fel bransch, igen. ;)

Reggis:
Det skall till bättre objekt med internationell dragkraft då går det. Men det mesta som finns i dagens butiker består av dussingods och prylar med ett värde som understiger 1.000 kr. Snäppa upp och lägg er på 10.000 kr och upp. Då behöver ni inte sälja så många föremål och packa så förbannat för att få lite vinst. För övrigt kommer kunderna till er så ni behöver inte packa när ojekten ligger på 100.000 kr och upp.

Kanon:
 Och då har jag en urna här att visa som man bara behöver sälja en av för att kunna gå på kinabar och äta en vrålfika.

ada:
Här i byhålan kan man få wokade nudlar för 89 kr men så menade du inte va? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion