Allmänt > Fria diskussioner

Webbutik

<< < (4/5) > >>

kikarbara:

--- Citat från: Kanon skrivet lör 24 jan 2009 19:02:17 --- Och då har jag en urna här att visa som man bara behöver sälja en av för att kunna gå på kinabar och äta en vrålfika.

--- Slut citat ---

--- Citat från: ada skrivet lör 24 jan 2009 19:17:49 ---Här i byhålan kan man få wokade nudlar för 89 kr men så menade du inte va? :)

--- Slut citat ---

Ja, skulle den fina tingesten vara till salu för en kinafiksnota så bara hojta till  ;D

Wanja:
Apropå webbutik o dyl så har jag suttit lite med hemsidan nu när jag äntligen orkar sitta upp efter att ha legat sjuk sedan innan jul  :) Kollar på kul hur högt upp sidan hamnar i diverse olika sökningar och var ju bara tvungen att söka på Johannes Andersen smiling table. Testa och se vilka som toppar listan  ;D

Reggis:
Är din kinaurna verkligen från Kina Kanon? Är den inte från Italien? Tycker den ser väldigt Deruta ut. Annars hittade jag en antik Goklen chuval för en struntsumma. Den ger nog en trerätters minst.  Vilket skick och vilken duktig kvinna som knypplat ihop den här, enastående kvalité.

Kanon:
 Urnan här är inte från Kina, minns inte riktigt vad den kommer ifrån eftersom den inte är min.
Frågan är om den inte kommer från Holland?
 Ja mattor är ett bra arbete i regel men jag har slutat med sådana eftersom jag inte har den rätta gnistan för "lasar". Blir bara lurad på av mig själv.

Reggis:
Nej för fanken Kanon, den är från Deruta (Italien) om det inte är en senare kopia. Är den från Holland så är det en kopia från förra sekelskiftet men det tror jag inte.

Jasså, du tänder inte till på min extremt fina chuval. Kolla bara in den mörkblå färgen, extremt fin. Inte en kemikalie i hela mattan, bara naturfärgad ull. Det kan vara en Ersari också, jag är inte säker på att det är en Goklen, men det språllar faktiskt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion