Allmänt > Fria diskussioner

Webbutik

<< < (2/5) > >>

convallaria:
Ett tillägg till Reggis´utsaga om vilka som betalar skatt: så göra även idioter.

Jag har betalat skatt enligt VMB-principen hela tiden (utan att fatta nånting, dessutom) och det kan jag tala om, att det blir ingenting kvar, snarare så kostar det.

Hälsningar
"En jubelidiot"

Sussieh:
Nu har jag lite koll på skattebiten. Men mina övriga frågor.
Nån som kan svara på dom ? Convallaria, Kikarbara, Wanja...visst har ni webbutiker????
Har ni nåt tips till mej om vad för "verktyg" man ska använda?

convallaria:
Min är en väldigt primitiv, egen lösning som kom till innan det fanns webbutiker. Den har dock fungerat mycket bra i tolv år snart, men jag tror du säkert vill ha något proffsigare. Det finns färdiga lösningar, kolla t ex hos Telia. Det finns web-hotell för 6:-/mån. Jag har webhotell hos Telia och det är alldeles ruskigt skitdyrt. Det sätter jag också på mitt idiotkonto.

Reggis:
Billigt och bra enligt många.

http://www.scorpiondata.com/

kikarbara:

--- Citat från: convallaria skrivet tor 22 jan 2009 13:04:08 ---Ett tillägg till Reggis´utsaga om vilka som betalar skatt: så göra även idioter.

Jag har betalat skatt enligt VMB-principen hela tiden (utan att fatta nånting, dessutom) och det kan jag tala om, att det blir ingenting kvar, snarare så kostar det.

Hälsningar
"En jubelidiot"

--- Slut citat ---

Jag förhåller mig på samma idiotskala som ovanstående men jag kan väl tillägga att det inte kändes dumt alls i vintras när jag fick ett käckt litet brev från skatteverket som ville se mina top tio betalningar under periodens gång.
Det var bara att göra en djupdykning bland pärmarna och leta reda på det de ville veta, och skicka in.
Efter en sådan förfrågan går man sedan en liten period och vet inte riktigt vad som händer härnäst, men det bekymrade mig inte en minut eftersom jag VISSTE att jubelidioten hade satt varje femtioöring på rätt plats. Just då var det himla skönt att veta att fötterna är torra även på baksidan så att säga, och att jag inte hade några diffusa intressen att bevaka. Mest som jag gick runt och tog det lugnt kom godkännandet av deklarationen som ett brev på posten och så kunde jag lägga det till handlingarna. Inte dumt alls att vara jubelidiot trots allt i sista ändan när allt kommer till kritan. Det finns nog det som är värre än att vara lite -mycket- pank, trots allt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion