Författare Ämne: Webbutik  (läst 12478 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Webbutik
« Svar #15 skrivet: lör 24 jan 2009 19:27:15 »
Och då har jag en urna här att visa som man bara behöver sälja en av för att kunna gå på kinabar och äta en vrålfika.
Här i byhålan kan man få wokade nudlar för 89 kr men så menade du inte va? :)

Ja, skulle den fina tingesten vara till salu för en kinafiksnota så bara hojta till  ;D

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Webbutik
« Svar #16 skrivet: sön 25 jan 2009 05:06:10 »
Apropå webbutik o dyl så har jag suttit lite med hemsidan nu när jag äntligen orkar sitta upp efter att ha legat sjuk sedan innan jul  :) Kollar på kul hur högt upp sidan hamnar i diverse olika sökningar och var ju bara tvungen att söka på Johannes Andersen smiling table. Testa och se vilka som toppar listan  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #17 skrivet: sön 25 jan 2009 18:55:31 »
Är din kinaurna verkligen från Kina Kanon? Är den inte från Italien? Tycker den ser väldigt Deruta ut. Annars hittade jag en antik Goklen chuval för en struntsumma. Den ger nog en trerätters minst.  Vilket skick och vilken duktig kvinna som knypplat ihop den här, enastående kvalité.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #18 skrivet: sön 25 jan 2009 19:14:07 »
 Urnan här är inte från Kina, minns inte riktigt vad den kommer ifrån eftersom den inte är min.
Frågan är om den inte kommer från Holland?
 Ja mattor är ett bra arbete i regel men jag har slutat med sådana eftersom jag inte har den rätta gnistan för "lasar". Blir bara lurad på av mig själv.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #19 skrivet: sön 25 jan 2009 20:10:30 »
Nej för fanken Kanon, den är från Deruta (Italien) om det inte är en senare kopia. Är den från Holland så är det en kopia från förra sekelskiftet men det tror jag inte.

Jasså, du tänder inte till på min extremt fina chuval. Kolla bara in den mörkblå färgen, extremt fin. Inte en kemikalie i hela mattan, bara naturfärgad ull. Det kan vara en Ersari också, jag är inte säker på att det är en Goklen, men det språllar faktiskt.


Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #20 skrivet: sön 25 jan 2009 20:47:20 »
 Jag fick kolla läget, det är en Faenza maiolica cirka 1480, så den är tillräckligt retro. 22000 pund 1985.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #21 skrivet: sön 25 jan 2009 20:57:42 »
Ja det var mitt alternativ till Deruta men jag tror ändå att det är en Deruta men Florens går inte att utesluta. Någon av dessa två är det. Det går faktiskt ofta inte att skilja på dem, men just att det är porträtt får mig att tro på Deruta. Här har du en tallrik jag äger i denna stil (Deruta/Florens). Dock gjord till Kejsar Wilhelm runt 1910 på Cadinen Werkstätte. Den har museal kvalité. Man kanske får två tjingtjong middagar för den.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #22 skrivet: sön 25 jan 2009 21:11:01 »
 Fint målad, värd att ha.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Webbutik
« Svar #23 skrivet: sön 25 jan 2009 21:25:45 »
Pärlhalsbandet är fullkomligt magnifikt målat. Men Holländarna dom kan också. Här en chefsmålare på Porceleyne-Fles, Burghoorn, 1906. Vet inte om jag visat den förut?