Författare Ämne: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(  (läst 6039 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« skrivet: ons 21 jan 2009 16:54:58 »
Jag är ju dum i hela huvudet samtidigt.... åhhh, vad jag grämer mig nu.... varför gör jag sådana här korkade grejjer???????? HELT utan att tänka eller titta????????

*suck*.
Har haft en auktion på bevakning rätt så länge och jag VISSTE att den skulle gå ut idag. jag visste, visste, visste. Och jag visste ochså att en auktion man har på bevakning innebär en påminnelse, eller hur?

Kollar av mailen. Jodå massor av nya mail.  :-\
varav ett från tradera. En påminnelse. Nu? På eftermiddagen??
Går in på sidan.
Auktionen är avslutad.  :o
den slutade efter 16,00.

Varför i hecklefjäll noterade jag inte att det var en auktion som gick ut på eftermiddagen??
*suck*.

Sorry Moses, jag missade dina urläckra vantar. Hoppas att de blir uppskattade dit de kommer....

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #1 skrivet: ons 21 jan 2009 17:15:07 »
Bättre att lägga bud direkt har jag lärt mig... har givetvis gjort precis som du! Och den läxan blev dyr! Nu lägger jag alltid bud minst en dag i förväg och då ett högsta som jag kan tänka mig att betala. Då blir man inte ens hälften så besviken om man inte får varan!

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #2 skrivet: ons 21 jan 2009 18:46:25 »
Beklagar. kikis, synd på vantarna! Dyra blev dom ju inte heller.....konstigt, egentligen, om man betänker att vilka Helly Hansen-handskar som helst kostar skjortan, medan underbart mjuka getskinnshandskar med silkesfoder går för nästan ingenting?
Hittar jag flera, hör jag av mig (nu vet jag ju var prisnivån ligger ;) ).

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #3 skrivet: ons 21 jan 2009 19:01:31 »
 Damerna vill inte ha fina asbest handskar, riktiga finhandskar som går långt upp på underarmen? Dom är bra att ha när det går hett till vid spisen.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #4 skrivet: tor 22 jan 2009 00:40:51 »
För att vara på säkra sidan, brukar jag lägga särskilt intressant auktion i Minneslistan. Då kommer automatiskt ett mail som påminnelse. Man kan välja hur långt i förväg påminnelsemailet ska komma.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #5 skrivet: tor 22 jan 2009 07:43:03 »
För att vara på säkra sidan, brukar jag lägga särskilt intressant auktion i Minneslistan. Då kommer automatiskt ett mail som påminnelse. Man kan välja hur långt i förväg påminnelsemailet ska komma.

Jodå, jag hade den i minneslistan, kanonbra funktion på alla sätt och vis. Men det innebär att man vet med sig att man kollar mailen timman innan den går ut.

Nåja. Man skall inte gråta över spilld mjölk sägs det ju.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #6 skrivet: tor 22 jan 2009 18:50:12 »
Jodå, jag hade den i minneslistan, kanonbra funktion på alla sätt och vis. Men det innebär att man vet med sig att man kollar mailen timman innan den går ut.

Nåja. Man skall inte gråta över spilld mjölk sägs det ju.

Jodå har man sålt smöret och tappat pengarna, kan man gråta över spilld mjölk också ::)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #7 skrivet: tor 22 jan 2009 18:59:16 »
och ropa hej innan man har skjutit björnen, också, och skratta bäst medan man gräver en grop för andra... ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #8 skrivet: fre 23 jan 2009 08:44:24 »
Hör att ni gillar att parta med grabbarna Aagren och Jante. Försöker febrilt stryka dem ur min kamratskapskrets.  ;D

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #9 skrivet: fre 23 jan 2009 18:23:31 »
Jante har vi finländare med modersmjölken.... Aagren är mera ett svenskt påfund, tror jag.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ......... :'(
« Svar #10 skrivet: fre 23 jan 2009 18:32:00 »
Jante har vi finländare med modersmjölken....
Nja, det känner jag inte riktigt igen iofs. Nog vågar finländare glänsa lite när det behövs, om någon i den närmaste kretsen gjort något extra bra. Helst lite bättre än grannens dotter.
En standard jag däremot känner väl igen:
mitä naapurit ajattelevat?

Skämma ut sig så att grannarna får något att prata om. DET är ABSOLUT TOTALFÖRBJUDET! ;D

Jag kan väl säga att jag nog dessutom har hört ett och annat som mormors väninnor, eller bekantas släktingar och förfäder gjorde sig skyldiga till på fyrtio-femtio och sextiotalet. En hel del av det får mina öron att krulla sig av skam och får filmen Maa on syntinen laulu att framstå som rena barnleken.... Och jag är noga inpräntad med att sånt som den och den flickan -även om hon är sådär mellan åttio och döden idag- skall man absolut inte
a: göra sig skyldig till
b: beblanda sig för mycket med
c: tro på att de är bättre eller finare än någon annan i den släkten för de har minsann...
och de laestadianska förkastelserna viner hårt kring öronen mellan varven, trots att ingen i min släkt har den minst lilla tendens till religöst leverne. Sådär kan det låta från vidderna i norr.

Och framförallt så skall vi inte nedlåta oss till att...
a; visa någon smärta eller sorg eller ledsnad; har du huggt dig själv i benet med yxan så var det för att du bar dig dumt åt. Jobba klart innan du åker hem och ring bara till läkaren om benet är av, annars är det bara att dra fram nål och tråd. Ingen skall få säga att vi minsann inte tål livets törnar.
b: berätta våra hemligheter för NÃ…GON.
c. låtsas om att svek eller annat berör på minsta lilla punkt, det får stå för dem och oss berör de minsann inte känslomässigt i första taget.
d: skryta om oss själva. Det ser vi till att någon annan i släkten gör tillräckligt högt. Helst så att någon som är lite sämre hör det.

ha! *gör ett misspiggykast med håret och skrattar*.
« Senast ändrad: fre 23 jan 2009 18:49:02 av kikarbara »