Allmänt > Fria diskussioner
Vad kan man förvara i en tre meter lång mjölkkyl från 50-talet?
kikarbara:
Ärligt. Jag kommer inom kort ha ovanstående problem. Har stått och tittat på en femtiotals mjölk-kyl idag i turkost och plåt och vitt och chromelister, läcker front och smäckra linjer och så vidare. Vad tusan stod det på? Kylcentralen eller något sådant. (kan efterkontrolleras inom kort). Och så stod vi där... skall den slängas? vart skall den slängas? Fasen... den är ju hur snygg som helst... vad göra med den? Låt den stå. Den går nog att ha till nått...
Hm. Den är ansluten till freon på något sätt i en aggregator i källaren, den kommer inte att sättas på. Men den har ljusramper. Och nu måste jag hitta på något kul med den för den kan inte bara stå och se ut som en tom mjölkkyl som någon lämnat kvar men inte flyttat på för att den väger några ton....
Tips tages tacksamt och bild visas inom kort.
Reggis:
Jag längtar efter bild, va faan håller du på med Kikarn? Det enda jag kan komma på som användning är att dränka katter i den. Kylar har bra isolering så då slipper man höra dem. Fyll med vatten, stoppa ner katt, stäng lock, tji katt.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 21 jan 2009 20:29:12 ---Jag längtar efter bild, va faan håller du på med Kikarn? Det enda jag kan komma på som användning är att dränka katter i den. Kylar har bra isolering så då slipper man höra dem. Fyll med vatten, stoppa ner katt, stäng lock, tji katt.
--- Slut citat ---
egentligen en rätt så bra ide... tyvärr faller det på att det är en såndär "öppen" kyl med en bottenvåning och ett par hyllplan upptill och sen är den helt öppen i fronten. Man kan därmed inte stänga in katterna, bara kasta dem i vattnet om man fyller den- vilket jag antar går i bottendelen för där är det lite bassängartat. Men om jag kallar det för kattbassäng, och slänger i traktens katter och sen låter dem bada så länge de vill... tja som kattpoool kan den funka. Tror jag.
Men jag tar gärna fler ideer =)!
Reseda:
Papegojbur används dessa till numera. I minsta facket kan kattsvansar med fördel lagras. I det näst minsta: Papegojskinn!! ;D
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet tor 22 jan 2009 00:38:37 ---Papegojbur används dessa till numera. I minsta facket kan kattsvansar med fördel lagras. I det näst minsta: Papegojskinn!! ;D
--- Slut citat ---
;D
Ehm. Just nu är det såhär för mig att jag haver tre katter som driver mig till vansinne i hushållet och som skulle bli roade av en kattpool. En sorts katt aktivitetscenter. Och tja... jag blev inte så förtjust av tanken på papegojskinn, men efter badet kan ju katterna och gojjorna på nästa våning ha after-pool-party och after-pool-coctail-party? Så därför är papegojjor varmt välkomna att inta festvåningen. Det kan bli riktigt hett och absolut bli en upplevelse för vilken goya som helst! ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion