Allmänt > Fria diskussioner

Vad kan man förvara i en tre meter lång mjölkkyl från 50-talet?

<< < (5/6) > >>

kikarbara:

--- Citat från: brodertuck skrivet fre  6 feb 2009 23:33:11 ---
Vi har hamnat jävligt långt från mjölkkylen nu, kanske ska bryta ut det här till en egen tråd?

--- Slut citat ---

Ot svar; det gjorde absolut ingenting. Mjölkkylen var halvt om halvt en blajtråd för skojs skull... *skrattar* jag har insett att den bara kommer att ta upp plats och att den knappast är så användningsbar för mig. Det var bättre att skämta lite om det än att gråta över en kvarstående mjölkkyl.

Hm. jag är ledsen att göra er besvikna, ni som såg fram emot the westcoast activitycenter for cats and parrots, jag är lite osäker på om det projektet verkligen kommer igång...  ;D

Cherrylii:
Mjölk kylen är verkligen helt fantastisk.  :)

kikarbara:

--- Citat från: Cherrylii skrivet mån 16 feb 2009 11:25:17 ---Mjölk kylen är verkligen helt fantastisk.  :)

--- Slut citat ---

Ja, du får väl hålla med om att den är betydligt maffigare i verkligheten än på bild?  :)

Cherrylii:
Ja absolut. =)

kikarbara:

--- Citat från: kikarbara skrivet ons  4 feb 2009 19:43:58 --- :D Den här fanns nog i bruk på åttiotalet denna med. Av aggregat och liknande att döma så är den dock inte från den tiden. Vet inte riktigt när de la ner än, men det har jag nog fått reda på inom sinom tid. Tycker att historien kring gamla lanthandlar är lite kul.

--- Slut citat ---

Nu kan jag datera det här tunga åbäket. Liiite fel hade jag dock. Jag hade chansat på 1957-59 innan vi vände på den, med tanke på färg och form, men jag hade fel, fel, fel. Den har årtal 1960 på en metallplåt bak och sedan finns det ett monteringsdatum från 1961 på en pappersklisterlapp.

Den var inte kul att flytta, inte ens för mig som bara stod och tittade på....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion