Författare Ämne: Efterlysning av hund  (läst 6388 gånger)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
Efterlysning av hund
« skrivet: tis 3 feb 2009 18:42:10 »
Detta hjärteknipande mail landade i min mailbox. Sätter in det här för jag var en gång i en liknande situation. Vår Esther rymde när hon var 13 mil hemifrån på parning. Hon (och hankatten hon rymde tillsammans med) blev efterlysta både i Sydosttv, tidningar och radio. Det tog en vecka innan hon hittades och det var en mardrömsvecka utan dess like.

Mailet (Bilden är på hennes hund):
Hej,
På nyårsnatten försvann min älskade hund Neo ifrån vår gård i
Tygelsjö. Han är en rottweilerhane på 6 månader.
Svart med bruna tecken, chippad.

Jag har inte hört nånting om honom, inte nån som sett honom eller
liknade på 13 dagar, och jag lider otroligt mkt av detta, för han betydde allting för mig.
Jag tror att någon tagit Neo, och tänker behålla honom, och skulle
mitt mail komma  till den som har honom, snälla lämna honom tillbaka, jag köper en ny hund åt er, så länge ni bara ger mig min Neo tillbaka.

Har du sett eller hört nånting som kan leda min hund hem igen
kommer du belönas generöst. Jag gör allt för att min älskling ska
komma tillbaka.
SNÄLLA skicka detta mail vidare, enda sättet jag kan nå ut i sverige
på.
Har gjort allt, polisanmält, anmält på diverse hemsidor, radion,
sydsvenskan, kvällposten, lappar överallt där jag bor osv.
 
 Therese Perlman
  070-4164073
  Tillgänglig 24 timmar om dygnet
 ektp@hotmail.com 

Kontakta mig eller polisen på 11414
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #1 skrivet: tis 3 feb 2009 18:50:04 »
Vår Esther rymde när hon var 13 mil hemifrån på parning. Hon (och hankatten hon rymde tillsammans med) 

Ja det var hjärtknipande, men Esthers rymning låter snarast romantisk :)

(jag förstår hur det känns för matte men in alla fall)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #2 skrivet: tis 3 feb 2009 18:57:39 »
Ja det var hjärtknipande, men Esthers rymning låter snarast romantisk :)
ICKE! Det var antagligen honom hon försökte rymma ifrån utan att lyckas. Efter en vecka på rymmen var hon fortfarande inte dräktig  ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #3 skrivet: tis 3 feb 2009 19:05:16 »
Som matte till två hundar känner jag varmt för ägaren till rottweilern. Hoppas hon åtminstone får veta vad som hänt (även om det är något ruskigt), för ovisshet är det värsta att leva med.

Apropå Esther, ähummm....hur blev det med fästmannen, kom han tillrätta? ;)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #4 skrivet: tis 3 feb 2009 19:38:33 »
Apropå Esther, ähummm....hur blev det med fästmannen, kom han tillrätta? ;)
Ja då, honom lyckades de fånga in i en krypgrund under ett hus. Min lilla böna smet och kom till rätta dagen efter, när en vänlig person ringde till min kompis och sa "Visst letar du efter en långhårig liten svart katt? Hon gick in i mitt garage och jag stängde dörren."
Esther var hemma hos min kompis inom en kvart.
Min man ringde mig på jobbet och sa direkt "Esther är inne". Har ni sett såna gamla filmer där damerna tar sig för pannan, lutar sig mot eller sjunker ner i en stol och utbrister "Jag tror jag dånar".
Kunde varit med i en sådan film då ;D Benen vek sig och som tur var fanns det en stol där ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Efterlysning av hund
« Svar #5 skrivet: tis 3 feb 2009 21:58:46 »
Att nyårsnatten är en natt då många hundar springer hemifrån är inte så märkligt, det stavas helt enkelt nyårssmällare.

Jag hade själv en polisbil på gården här på nyårsdagens förmiddag och man ville veta om det var min hund eller om jag kunde hjälpa till att identiera den. Tyvärr överkörd och funnen på motorvägen... så i det här fallet har någon altså kört över en förmodligen springande hund i panik på motorvägen och inte ens bemödat sig om att stanna eller lägga den åt sidan.... kan ni fatta att någon gör så???

Ägaren kunde lokaliseras förrästen, det var en gård några kilometer härifrån.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #6 skrivet: tis 3 feb 2009 22:11:10 »
kan ni fatta att någon gör så???
Det finns inte ord för sådana människor  >:( Idioter är för milt  >:(
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Efterlysning av hund
« Svar #7 skrivet: tis 3 feb 2009 22:20:50 »
Det finns inte ord för sådana människor  >:( Idioter är för milt  >:(

Sant.

Samtidigt... vad gör hundar ute nyårsafton eller påskafton utan en ägare i andra ändan av kopplet?? Det förstår jag inte det heller. Kanske sliter de sig när de blir rädda eller något; kan tyvärr inte sätta mig in i hur det är att ha en skottberörd hund, så jag skall nog vara tyst....

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #8 skrivet: lör 7 feb 2009 12:04:27 »
"Att nyårsnatten är en natt då många hundar springer hemifrån är inte så märkligt, det stavas helt enkelt nyårssmällare."

TUFFE, goda vänners Bovier de Flandernhanne, försvann precis som valpen en nyårsafton.

Han släpptes som vanligt ut för att kissa och har sedan dess inte återfunnits. Det är väl nu ca 13 år sedan. Herregud som alla i byn letade. Det snöade på natten och på nyårsdagen. Inte ett spår efter stora lugna goa Tuffe. Usch, jag blir ledsen nu, när jag tänker på det.

Tuffe tyckte inte om smällare. Han lade sig under en säng och ville inte komma fram. Men då smällande upphört och familjen skulle gå och lägga sig vid 2-tiden, trodde de förstås att allt var lugnt.

VAD hände med Tuffe? Svar får vi aldrig, men vi minns honom med kärlek.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Efterlysning av hund
« Svar #9 skrivet: lör 7 feb 2009 13:24:00 »
Han släpptes som vanligt ut för att kissa och har sedan dess inte återfunnits. 


 :'( :'( :'(

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Efterlysning av hund
« Svar #10 skrivet: lör 7 feb 2009 21:12:25 »
Allvarligt talat..det e klart värre med ovisshet än visshet..ett överkört djur kan du sörja, begråta o gå vidare.. med alla minnen av djuret inom sig...men ett djur som försvinner o aldrig mer hörs av ???...vi bodde på en liten bondgård nära en stor väg för ett antal år sedan...vi hade hundar o katter o det hände olyckor..vägen tog..trots påpassning... en del av dem....men min älsklingskatt..den kolsvarta hankatten Mozart..bara försvann...vad jag ropade, letade o grät..o våndades..min fantasi jobbade på alla cylindrar..han hade blivit inlåst  av misstag nånstans..han låg skadad i ett dike o led..eller kanske blivit tagen av satanister som offrade honom i nån skum rit..jo jag nojade ihop totalt..o än idag funderar jag över honom o alla stiliga kolsvarta kattherrar får hjärtat o slå ett extraslag..för kanske..