Allmänt > Fria diskussioner

Folk stjäl från min butik :(

<< < (4/6) > >>

Reggis:
Ja och det intressantaste är att det ofta är handlare som snor av varandra. Det var en handlare som berättade för mig att han hade spårat stöldgods från sin affär ner till en auktion i Tyskland. Det visade sig att det var en annan handlare som lämnat in stöldgodset.

Kanon:
Om man inte vill bli av med grejor så finns det två sätt att förhindra detta: låsa in resp. ha ständig överblick vilket i sin tur innebär att man personlig blick för vad som händer.

Ett som hade varit rätt kul hade varit en kamera som hela tiden följde personen med ett surrande ljus, ja varför inte 4st. Och så fort personen rörde vid något så började en saftblandare röd sådan snurra. Detta sistnämda kunde man sköta själv genom att trycka på en knapp.

Reggis:
Ja man kan ha rena tivolit i affären. Laserstrålar som sätter ingång blinkande ljus när de bryts, en ung man som strippar i en hörna av butiken när man vidrör ett föremål. Ja det finns oanade möjligheter att göra besöket i affären till en upplevelse utöver det vanliga. En film med vår toppskådis Sanna Bråding drar igång från kåken och Janne Björklund kommer ut ut garderoben tillsammans med Gunnar Hökmark. Det är bara vår fantasi som sätter gränser.

Reseda:
Wanja,"Men det känns ju så obehagligt! Jag vill ju att folk ska trivas i min butik, inte att de ska gå och känna sig bevakade."

Det är bara buset som tycker att det är otrevligt att bli övervakade. Vi vanliga tänker inte ens på om det finns kameror. Jag känner ingen som är emot övervakningskameror.
Buset vill du ju ska hålla sig från din affär. Sätt upp kameror!

gitzie:
Ett billigare alternativ till övervakningskameror, är attrapper av sådana. Kostar betydligt mindre och ingen kan se skillnad. Dessa plus skyltar om övervakning gör antagligen susen.
Som Reseda påpekar. Vi som inte stjäl bekymrar oss inte om kamerorna  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion