Allmänt > Fria diskussioner
Folk stjäl från min butik :(
Wanja:
Jahapp, då var det dags igen. Igår var det en myspys som snodde vår kassalåda. Det ställer till det en smula eftersom kvitton för de senaste veckorna låg där, så om någon som bor här på söder skulle råka hitta den någonstans så kan ni väl höra av er :) Den är c:a 20x30 cm, brun och ser ut som en resväska i miniatyr.
kikarbara:
--- Citat från: Wanja skrivet mån 2 mar 2009 17:28:49 ---Jahapp, då var det dags igen. Igår var det en myspys som snodde vår kassalåda. Det ställer till det en smula eftersom kvitton för de senaste veckorna låg där, så om någon som bor här på söder skulle råka hitta den någonstans så kan ni väl höra av er :) Den är c:a 20x30 cm, brun och ser ut som en resväska i miniatyr.
--- Slut citat ---
Nämen ååååå, .... jisses, vilken mardröm! Är det något som är svårt att återställa eller hålla rätt som blivit borta; är det köpkvitton eller kvitton på redan bokförda försäljningar eller hur illa är det?
Pengar är illa. Men kvitton och dagsanteckningar eller dyligt är värre.
Wanja:
Skrivna kvitton, ej bokförda...
Kanon:
Är det inte bara till att skriva ett Stort kvitto på hela summan? Så stort att det svårt att få ut genom dörren.
Reggis:
Det är bara beklagligt. Har Alliansens politik lett till sådan nöd att folk stjäl kläder för några 10:or i secondhandaffärer. Fast det är nog inte de som hamnat i nöd som stjäl.
På Ringvägen i Stocken på Söder fanns det en dödsboaffär för några år sen. De sålde väldigt lite kläder men vid ett tillfälle hade de en galge med kläder. Vid ett tillfälle var det en hemlös (uteliggare) som hittat en överrock han kunde ha. Frågade det mycket sympatiska paret som drev affären vad rocken kostade och fick svaret: â€Ingenting, var så god.†â€Nej det vill jag inte, sa kunden.†â€Ge mig en krona dåâ€, svarade handlaren. Ett exempel på gammal Söderanda som tyvärr blir ovanligare och ovanligare.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion