Författare Ämne: Torbjørn Afdal för Bruksbo  (läst 6662 gånger)

Carina

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Torbjørn Afdal för Bruksbo
« skrivet: tis 10 feb 2009 22:28:51 »
Hej! Har en tv/stereobänk som jag misstänker är av Torbjørn Afdal för Bruksbo, 60-70-tal. Har hört att en möbel finns som heter Krobo. Har dock inte kunnat hitta bilder eller information på nätet så jag kan få det bekräftat. Försöker hitta information om formgivaren också, men hittar bara annonser från säljare och antikhandlare. Nån som vet var jag kan leta?

SCHALLING

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
    • Studio Schalling
SV: Torbjørn Afdal för Bruksbo
« Svar #1 skrivet: tor 12 feb 2009 16:22:55 »
Hej

Detta är krobo:


Lite information om honom och några av hans objekt: http://www.deconet.com/decopedia/designer.action?id=1490
Har en webbutik där jag säljer moderna möbler, konst, lampor och annat inom heminredning. Adressen är www.schalling.se - VÄLKOMNA!

Carina

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Torbjørn Afdal för Bruksbo
« Svar #2 skrivet: tor 12 feb 2009 19:09:10 »
Tack! Då är det inte Krobo jag har, min är en tv/stereobänk, med två luckor, hyllor och fack för lp-skivor.
Modellen finns på sidan du skickade, men min är i en  något mörkare färg, och ådringen framträder inte lika starkt. Har den gjorts i olika träslag?

SCHALLING

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
    • Studio Schalling
SV: Torbjørn Afdal för Bruksbo
« Svar #3 skrivet: fre 13 feb 2009 09:27:07 »
Jag gissar isf på att du har följande:


http://www.retromoderndesign.com/images/42.jpg

Jag vet bara om att den har gjort i jakaranda, vet inte om den även kanske finns i teak variant

(JJ lade till länken som visar var bilden är tagen ifrån)
« Senast ändrad: fre 13 feb 2009 12:07:43 av JJ »
Har en webbutik där jag säljer moderna möbler, konst, lampor och annat inom heminredning. Adressen är www.schalling.se - VÄLKOMNA!

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
SV: Torbjørn Afdal för Bruksbo
« Svar #4 skrivet: fre 13 feb 2009 20:32:39 »
Bänken har gjorts i olika nyanser.
Jag o xet hade tre bänkar, jag fick med mig den ljusaste av de (sovrumsbilden) när vi separerade.
Hittade två mörka bänkar på Blocket för 500 kronor! Vilket fynd! De passar dessutom sååå bra i mitt avlånga vardagsrum!
Kvalitén på bilderna är komsikomsa, tagna med mobil.
Mvh
Carro.