Författare Ämne: Muminmuggar (igen)  (läst 17836 gånger)

boonnie

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #15 skrivet: fre 20 feb 2009 19:43:06 »
Finns det något sätt att få sidan på svenska/engelska? ... :)

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #16 skrivet: fre 20 feb 2009 19:47:37 »
Tyvärr inte, den går nog helt på ugriska.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #17 skrivet: fre 20 feb 2009 21:01:56 »
Jag tror inte det är bättre att sälja där, kolla antalet osålda (nolla längst till höger)

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=muumi+muki&status=C&sellstyle=K&cat=%25&start=0&num=50&order=B&odir=D

Det är bara två "mumintrollet drömmer" som stuckit upp i pris till 4400-4950  kr (jag avrundar euron med att lägga på en nolla bara) sen ör det inte någon ensam mugg som kommit upp i mer än den rosa på tradera
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #18 skrivet: fre 20 feb 2009 21:02:33 »
Så fina muggar!!

Det går nog aldeles ypperligt att skriva auktionstext på svenska, då många är svensktalande i vårt östra grannland, om du bara får till det att lägga upp auktion. Annars tänk på att tillåta internationella köpare om du lägger dem på tradden, så kanske de hamnar därborta ändå.  :) (eller i japan för all del).

Margot

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 268
    • Visa profil
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #19 skrivet: fre 20 feb 2009 23:10:12 »
Söker man muggarna på Huutonet med sökorden Muumimuki roosa, så är högsta priset 375 euro.Och för den blåa, Muumimuki sininen, där hittar man Maalaavat muumit för 122-180 euro.

boonnie

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #20 skrivet: fre 20 feb 2009 23:13:14 »
Synd att jag redan lagt upp dem på tradera då, blev så irriterade på att jag inte kunde orientera mig på den finska sidan haha.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #21 skrivet: lör 21 feb 2009 10:30:12 »
Synd att jag redan lagt upp dem på tradera då, blev så irriterade på att jag inte kunde orientera mig på den finska sidan haha.

OM du inte öppnat för internationella köpare, och fått bud: så kan du maila supporten på tradera och be dem öppna dem ändra till det.

Det du behöver om du får ett internationellt bud är ditt iban och swiftnummer (vid kontobetalning) och det kan du få via din bank eller internetbank.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Muminmuggar (igen)
« Svar #22 skrivet: lör 21 feb 2009 13:56:57 »
Söker man muggarna på Huutonet med sökorden Muumimuki roosa, så är högsta priset 375 euro.Och för den blåa, Muumimuki sininen, där hittar man Maalaavat muumit för 122-180 euro.
Jag viker mej, kunde inte tro att sökord muumi + muki skulle tappa en del muumimuki -fast jag fick sådana söksvar! (ihopskrivna alltså)

Jag tror det går bra på tradera också, det hårdbevakas av finska köpare -har sålt dit själv (och till japan) och då på relativt få auktioner vi pratar om.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se