Glas > Finskt glas

Fasetti Notsjö Nuutajärvi

(1/2) > >>

JR:
Dagens "fynd", orginalförpackneing med Franks "Fasettti", Notsjö. Har en del glas från tidigare men kunde inte hålla mig när de var i orginalförpackning. Har även en från tidigare men med den större modellen glas i grönt.



ada:
Du kan vara nöjd med ditt fynd tycker jag! Jag gillar den lilla lilla dekoreffekten av en nästan osynlig kant och skulle köpt ögonabums själv. 

JR:
Tycker nog om dem, har nog glas i lite olika färger från tidigare men det var lådan denna gång som charmade mig.

Här en lite större modell iblått som är för stor för att vara dricksglas å formen passar inte riktigt som desertskål. Vet inte riktigt hur man har tänkt. Har den även som sockerskål/deserskål

ada:

--- Citat från: ada skrivet fre 20 feb 2009 17:48:37 ---Du kan vara nöjd med ditt fynd tycker jag! Jag gillar den lilla lilla dekoreffekten av en nästan osynlig kant och skulle köpt ögonabums själv. 

--- Slut citat ---
Ja och så fort jag såg några köpte jag! Hittade fem st i den gröna färgen ovan idag på loppis för 10 kr styck. De är väldigt behagliga och sköna i formen såsom den släta som jag hittade en till av, fast i annan färg än den förra för 5 kr

http://www.retroforum.se/index.php/topic,3361.0.html
Dessa båda modeller har fasetten som enda skillnaden, storleken är precis samma

ada:
Nu har jag dom på bild men min nya systemkamera! Packade upp den ur paketet sent, så här sitter jag nu miss i nassen.

Förra inlägget var alltså den helt släta som jag hade innan på bild, här kommer bilder på de gröna (på en ny liten teakbricka för 15 kr)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion