Författare Ämne: Teakbyrå  (läst 11092 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Teakbyrå
« Svar #15 skrivet: ons 11 mar 2009 11:38:19 »
Så här tänker jag: (d.v.s. ung. som "kikarbara")

Det rätta ekonomiska värdet vet du definitivt först när du har pengarna i handen. Just då.
Dagen därpå är värdet kanske ett helt annat när grejen är såld igen och någon annan står med andra pengar i handen. Det är för övrigt så många förtjänar sitt levebröd.

Håll borta tjafset

Precis!! Och så får vi ju inte heller glömma att staten och ev lokalhyresägare vill ha sitt så även om en butiksinnehavare säljer dyrt så innebär det inte att de har hela förtjänsten i vinst i sista ändan. Minus moms och skatt och omkostnader så suger de flesta på den sista tjugan i alla fall. Många verkar glömma bort detta när de ser en prislapp på en vara i butik.

Tjafset... :D ::) Tja, jag råkar gilla sådana här sidodiskussioner, jag tycker att de tillför en hel del.  :-* Till Ada som låter lite sådant här förekomma!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Teakbyrå
« Svar #16 skrivet: ons 11 mar 2009 11:39:40 »
En sak till ang prissättning och värde.
Man kan ju alltid sätta vilken prislapp som helst på vilken vara som helst. Frågan är sedan bara om den blir såld eller får stå kvar...

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
SV: Teakbyrå
« Svar #17 skrivet: ons 11 mar 2009 15:36:06 »
Bra tänkt OKKO. Och andra med.

Jag måste säga jag ALDRIG upplevt denna sajt som varesig missunsam eller småaktig!!! =) Bara väldigt trevliga svar OCH hjälpsamma människor med mycket kunnande och vetskap. Tycker tonen här alltid är hjärtlig, och aldrig rå (som på andra sidor). Men som sagt, det ÄR lätt att missförstå det skrivna ordet... *ler*.

Måste bara slänga in en länk, på en byrå med liknande drag. Dock ser denna ut att fått Röda Hund, eller någon annan "pricksjuka". =) O priset? Butiken (annonsen registerad som Företag) vill ha 1050 kronor. ;)

http://www.blocket.se/vi/20634384.htm?ca=11_s

Hade gärna kopierat in bilden, det KAN ju hända den är såld... :S Men så var det detta med upphovsrätten.  :o
Mvh
Carro.

OKKO

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: Teakbyrå
« Svar #18 skrivet: ons 11 mar 2009 17:00:40 »
Jag måste nog säga att jag blir lugnare i sinnet av att beskåda min möbel än den där. Men häftig är den, i all synnerhet när man ser ansiktena i den; vilddjuret längst upp till höger och tokfrans längst ner till vänster.
Och priset; ja,ja....