Författare Ämne: Påsktuppar/hönor GAMLA???  (läst 4057 gånger)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
Påsktuppar/hönor GAMLA???
« skrivet: tor 5 mar 2009 22:15:15 »
Jag är inte den som brukar falla för pynt, men de här kunde jag inte motstå  :)
Jag får en känsla av att de är riktigt gamla, när jag tar i dem. Kan vara hur fel som helst  ::) ;D
De bör ju kanske vara gjutna i någon form, men de är inte riktigt lika höga eller exakt lika.
Fotringen runt kanten är oglaserad. De ser inte heller likadana ut undertill.
Det hade varit roligt om någon har info.
De är vita. Tog bilderna utan blixt för att "mönstret" framträdde bättre då.
Bild på hönor i nästa inlägg  ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Påsktuppar/hönor GAMLA???
« Svar #1 skrivet: tor 5 mar 2009 22:16:11 »
Och här kommer damerna  ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Påsktuppar/hönor GAMLA???
« Svar #2 skrivet: lör 7 mar 2009 00:06:11 »
Men de är ju helt bedårande! Tror inte du har så fel ang åldern, jag menar nog ser de ut att ha rätt så många år på nackarna.

Är inte heller mycket för pynt men vissa saker har faktiskt "karma" (kan man kalla det så?), kan man känna direkt tycker jag. De prylarna köper jag. Kan vara allt från en gammal säng till en nåldyna.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Påsktuppar/hönor GAMLA???
« Svar #3 skrivet: lör 7 mar 2009 19:27:20 »
Är inte heller mycket för pynt men vissa saker har faktiskt "karma" (kan man kalla det så?), kan man känna direkt tycker jag. De prylarna köper jag. Kan vara allt från en gammal säng till en nåldyna.
Tja, min gräns är nog vid sängar ;D Men visst är det underligt att man får vissa känslor när man tar i en del saker. Köpte en gång en gammal sydamerikansk keramikpipa. Den gav mig kalla kårar när jag tog i den. Märkte det inte förrän jag kom hem. Det spekulerades en del kring den på AP och från etnologiska muséet fick jag svar att den kunde vara väääldigt gammal. Denna proccess tog kanske 14 dagar. Vid det laget struntade jag i hur gammal den kunde vara och sålde den bara för att bli av med den. Glad var jag den dag den försvann in på posten ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))