Allmänt > Fria diskussioner
Varför heter vi det vi heter?
nisse 8:
--- Citat från: ada skrivet lör 13 okt 2007 20:36:48 ---kul att höra allt detta, nu undrar jag vad du har på avataren också nisse :) ser ut som nån speciell skål i glas?
--- Slut citat ---
En lite större bild.
kina_p:
Mitt nick är bara en enkel förkortning av mitt dopnamn, men det har å andra sidan sin egen föerklaring...
Mina blivande föräldrar var fullständigt övertygade (barnmorskan oxå) om att jag var TVÃ… pojkar, eller möjligen en jättestor... Jag skulle heta Mats och Anders, eller i "nödfall" Mats-Anders. Det var bara SÃ…Ã…Ã… bestämt!
Ut kommer en fullständigt normalstor (3,2 kg) TJEJ!! Vad gör man då? Jo man hugger det vanligaste namnet man kan komma på, Carina. (jag är född -61 och det är många andra Carinor oxå) Har sedan på eget bevåg ändrat till att stava med K, bara för att skilja mig lite från mängden (vi var 3 st i klassen med samma namn)
På BB kallades jag "Herr Larsson" (martin Ljungs tågsketch) bara för att jag såg precis ut som min far... men som tur är har det ändrats något. Om inte annat har han helskägg ;D
convallaria:
Mitt nick, convallaria, valde jag dels för att liljekonvalj är min favoritblomma, dels för att jag är snygg och giftig, haha!
Kvasthilda:
--- Citat från: convallaria skrivet sön 14 okt 2007 11:09:15 ---Mitt nick, convallaria, valde jag dels för att liljekonvalj är min favoritblomma, dels för att jag är snygg och giftig, haha!
--- Slut citat ---
och doftar bedövande. Det gör inte Kvasthilda. :)
convallaria:
I bet! ;-)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion