Allmänt > Fria diskussioner

Varför heter vi det vi heter?

<< < (5/14) > >>

Chicaboom:
Hm, det kan bli en väldigt lång utläggning men för att göra en lång historia kort; idén kom ursprungligen från the Sonics skiva "Boom". Chica=flicka så Chicaboom blir en flicka som gillar garagerock och som det smäller lite om. 8) Sen älskar jag Kåldolmar och Kalsipper så man kan ju nynna lite på "jag är ett litet ylle, boom chicaboom chicaboomboomboom" också.  ;D

ada:
Och för den obildade allmänheten inkl mej själv som kom på att kolla upp den annars så underbart ologiska förklaringen till namnet: Kåldolmar och kalsipper är en barnskiva av proggbandet Nationalteatern

(har allt hört en del av dem men inte tillräckligt uppenbarligen)

Anja:

--- Citat från: Chicaboom skrivet tis 16 okt 2007 21:52:25 ---"jag är ett litet ylle, boom chicaboom chicaboomboomboom" också.  ;D

--- Slut citat ---
Smyg ALDRIG med Nationalteatern någon mer gång! ;D Dom är bäst!

PAT:
Mitt är en förkortning på Patrik och det var min mamma som började kalla mig Pat.
Att jag skriver stora bokstäver kommer ifrån 80-talets spelautomater (PacMan Astroid etc.) när man kom in på hiscorelistan så skrevs det endast 3 bokstäver och stora därav mina stora bokstäver :)

Chicaboom:

--- Citat från: PAT skrivet ons 17 okt 2007 05:52:55 ---Att jag skriver stora bokstäver kommer ifrån 80-talets spelautomater (PacMan Astroid etc.) när man kom in på hiscorelistan så skrevs det endast 3 bokstäver och stora därav mina stora bokstäver :)

--- Slut citat ---
Haha, en väldigt retro motivation!  ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion