Allmänt > Fria diskussioner
Varför heter vi det vi heter?
Spiffe:
Mitt alias är precis som Moses ser jag, efter en av mina hundar och även det är ett maskulinum vilket också ibland ger upphov
till att man utgår ifrån att jag är av manligt kön... vilket jag absolut inte är ;D
Min hund heter i grunden Cesar men som ni vet så har kärt barn många namn... Mr Snes kallades han ett tag sen blev det Spiffsson, Spiffelspuffe, som sen förkortades till Spiffe.... Någonstans i bakhuvudet tror jag ändå att jag "knyckt" Spiff från
Kalle o Hobbe serien... Kalle själv kallade sig Rymdfararen Spiff har jag förmig när hans fantasier drog honom ut i rymden ;D
ada:
Bättre det än att verka manhaftig, jag skulle utvärdera en hemsida åt en kompis som anlitat en kille som webmaster, och jag skrev på mitt bästa systemvetarmaner vad som var bra och vad som behövde förbättras, sen hörde jag att killen frågade "är hon lite manhaftig?" det var rätt kul när han träffade mej sedan en utekväll -så långt ifrån manhaftig man kan komma :)
ZapZap:
Det är alltså fler än jag som har nick efter våra timmar framför datorn. ZapZap föddes till Tradera eftersom Zap var upptaget. Zap var/är på samma sätt som PAT´s från Highscorelistorna, framför allt på mina gamla Amigor....
TonyR:
--- Citat från: Chicaboom skrivet tis 16 okt 2007 21:52:25 ---Hm, det kan bli en väldigt lång utläggning men för att göra en lång historia kort; idén kom ursprungligen från the Sonics skiva "Boom". Chica=flicka så Chicaboom blir en flicka som gillar garagerock och som det smäller lite om. 8) Sen älskar jag Kåldolmar och Kalsipper så man kan ju nynna lite på "jag är ett litet ylle, boom chicaboom chicaboomboomboom" också. ;D
--- Slut citat ---
The Sonics! ett av mina favoritband =) Kul att fler här lyssnar på garage, trodde jag var ensam om det...
Chicaboom:
--- Citat från: TonyR skrivet tis 30 okt 2007 22:02:08 ---
--- Citat från: Chicaboom skrivet tis 16 okt 2007 21:52:25 ---Hm, det kan bli en väldigt lång utläggning men för att göra en lång historia kort; idén kom ursprungligen från the Sonics skiva "Boom". Chica=flicka så Chicaboom blir en flicka som gillar garagerock och som det smäller lite om. 8) Sen älskar jag Kåldolmar och Kalsipper så man kan ju nynna lite på "jag är ett litet ylle, boom chicaboom chicaboomboomboom" också. ;D
--- Slut citat ---
The Sonics! ett av mina favoritband =) Kul att fler här lyssnar på garage, trodde jag var ensam om det...
--- Slut citat ---
Trevligt :) Nu hittar jag inte det inlägget nånstans, men jag gissar att det var du som skrev att du var ute efter Namelosers skivor också?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion