Allmänt > Fria diskussioner
Varför heter vi det vi heter?
prydnomannen:
Prydnomannen heter jag efter i all hast hittat på det (vid kontoöppning) , efter en av de hyllor som 50-talet har bjudit oss på, genom, i detta fallet, Bröderna Gustavsson AB i Virserum Småland.
Skulle jag reinkarneras som en möbel så skulle det vara som en sån...:)
semlan:
Semlan har inget med att jag är förtjust i dylika, utan det är namnet på en hund ;D
Ficklampan:
Jag kallar mig "Ficklampan" för att jag helt enkelt samlar på... ficklampor ;).
Wanja:
Jag är så dumärlig så jag har i stort sett alltid haft mitt eget namn som nick. Detta har i annat forum inte alltid varit så bra eftersom folk tenderar att bli gramse om de vet att den som ställer en fråga är handlare, ändå är jag rätt säker på att det är en stooor andel av de andra där som också har någon form av liknande verksamhet ::) Nåväl, jag föredrar i alla fall att vara ärlig med vem jag är.
thisismycat:
En gång i tiden ritade jag en figur (någonstans mellan barnboksfigur och seriefigur) som var en katt. Alla ville veta vad katten hette, den var tvungen att ha ett namn. Så när jag skulle ordna en webdomän blev det helt enkelt thisismycat.com - sen dess har det funkat som ett nick lite här och var. Jag hinner inte med tecknandet längre, men den figuren finns förevigad på ett skivomslag med några kompisars band. Alltid något.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion