Allmänt > Fria diskussioner

retrodiskussioner hemma....

<< < (3/5) > >>

ada:

--- Citat från: Moses skrivet fre 13 mar 2009 12:00:09 ---kombinera gärna med hästsvansen! ;D

--- Slut citat ---
Jag har sett han  ;D

kikarbara:

--- Citat från: Moses skrivet fre 13 mar 2009 12:00:09 ---kombinera gärna med hästsvansen! ;D

--- Slut citat ---

Hästsvansen är dataallergisk och internetintollerant, så tja, det hade inte varit lyckat. Som en sann finne så är han dessutom mycket tystlåten när han är arg och går inte ens att diskutera med på ett par veckor när man har gjort något olovandes, så jag är rädd att jag avstår från dylika tilltag. *skratt*.

På facebook har det hänt att någon av hans gamla kamrater skickar en hälsning via mig och jag får samma svar varje gång "vad gör dom där??" Han är mycket oförstående för allt vad lek på nätet heter.

convallaria:
Nu brukar ju vara den som påpekar att min gitarrspelande Näcken ska jag minsann vara rädd om, så nu är det min tur. Vad är väl några fula snurrfåtöljer om de bara återföljs av en finländsk hästsvans....?

kikarbara:

--- Citat från: convallaria skrivet sön 15 mar 2009 17:30:01 ---Nu brukar ju vara den som påpekar att min gitarrspelande Näcken ska jag minsann vara rädd om, så nu är det min tur. Vad är väl några fula snurrfåtöljer om de bara återföljs av en finländsk hästsvans....?

--- Slut citat ---

*skrattar* där fick jag igen. Tyvärr tog jag ingen bild idag när vi tvättade källare, han tröttnade på att bli nerskvätt (det yrde vatten och damm överallt) så han klädde av sig och städade nästan i näckkostym. Men hade jag tagit en sådan bild hade du fått se den Convalleria, jag lovar! (som tack för senast!).  ;D Det var en syn för gudarna. (vi fick dock passa klockan lite så han hann att klä på sig i god tid för städkontroll, det hade varit grannt om de hade kommit för tidigt).  ;D ;D ;D

Jag kan nog stå ut med det mesta. Men fula snurrfåtöljer i ett för litet vardagsrum, nej, där går en av mina gränser. Men jag bidar min tid. Efter dagen idag så kan vi börja portionera ut prylar här och vi kommer att göra flera högar, varav den största kommer att bli "att förpassa till annan ort" och jag är helt övertygad om att snurrfåtöljerna snart kommer att stå i den högen. Jag har en plan B om inte det fungerar.

Jag har skaffat mig två nya levnadsdeviser.
1. Allt skall ha en egen plats. Det som inte får en egen plats åker ut.
2. Kommer det något in så skall det något ut.

Funkar det inte att avfärda fåtöljerna enligt punkt 1; så kan jag snart skaffa mig antingen små fåtöljer eller saccosäcar (mobila sådana) och tja, då behövs inte de fula snurrfåtöljerna längre... han skall allt få se att jag får sista ordet i den här historien.  :P

ada:
Det jag funderar på är om de är av intressant formgivning som folk betalar för, för då kan en vinna-vinna-situation uppstå, han får rätt i att de inte skulle slängas, och ni  säljer och får en massa flis istället för platsbrist

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion