Allmänt > Fria diskussioner
retrodiskussioner hemma....
Moses:
"Man har sedan 1500-talet använt mjöldryga för att framkalla aborter och för att stoppa blödningar efter förlossningar. Alkaloiden ergotamin används fortfarande inom förlossningsvården samt i vissa andra moderna mediciner, bland annat i medel mot migrän." Hmm, jag var nog inte helt ut och cyklade...men det var nog inte du heller, Reggis, vi har bara haft olika före detta liv.... ;)
Reggis:
Kul Moses, det kände jag inte till. Jag kunde inte tänka mig att man kunde använda mjöldryga till det. Jag har nämligen prövat det vid några tillfällen och det är nog inget jag skulle använda för seriös medicinering. Det var mest ett färgfyrverkeri, surrealistiska förvridningar, döda ting fick liv samt superhörsel så man kände sig som stålflickan.
kikarbara:
Jag ångrar nästan att jag har lovat visa bild. Har nu äntligen fått tagit en.... :-\ Och jodå, de är allt kvar. Min enda tröst är att sista ordet inte är sagt ännu.... och om inget annat funkar så finns det nog sätt att göra snurrfåtöljer obrukbara? Eller är de outslitliga?? ???
convallaria:
Ã…h, hu så ful! Kikis, de kan inte ens vara sköna, de där!
Reggis, jag vet inte jag, om det är mjöldryga. Själv sitter jag på Blåkulla nu och hallucinerar på grund av övermättnad på godis. Inget sex, bara påskägg till förbannelse.
Imorgon flyger jag tillbaka hem, till morötterna och salladsbladen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion