Författare Ämne: Beogram 1202 skivspelare  (läst 7918 gånger)

Marcus72

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Beogram 1202 skivspelare
« skrivet: mån 16 mar 2009 19:49:05 »
Hej!

Någon som kan hjälpa mig var jag kan lämna in en Beogram 1202 skivspelare för reparation. Hade den med mig på flyget och det slutade med att skivtallriken hopade ut och drivremmen lossnade( konstigt för den gick en stund innan jag pillat lite för mycket på den. Fick den av en släkting och det hade varit trevligt att bygga ett litet B&O system. Jag bor i Göteborg. Har för mig att jag sett att nån butik i stan säljer B&O gamla system?!

Mvh

henrik.sch

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Beogram 1202 skivspelare
« Svar #1 skrivet: tor 19 mar 2009 20:48:39 »
Hejsan
Vilket är felet på den egentligen? Om det inte behövs revervdelar är det ganska lätt att fixa till äldre HiFi. En skivspelare är inte så komplicerad.

mvh
Henrik

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
SV: Beogram 1202 skivspelare
« Svar #2 skrivet: lör 5 sep 2009 17:46:40 »
Väldigt sent svar, men all reparation av vintage hifi gör du hos Helmers Hifi i Vasastan. Sök på eniro så hittar du dit. När du ändå är där kan du ju passa på att kika in bakom hifi-grejerna i "Vinylkjellarn" och köpa lite plattor att spela på din vinylspelare...

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Beogram 1202 skivspelare
« Svar #3 skrivet: ons 18 aug 2010 14:07:03 »
Om tallriken och remmen har hoppat av är det bara att lägga tillbaks dem. De är löstagbara, så det är helt normalt. Har själv en Beogram 2000 som är samma modell men med uppfällbart lock. I mitt tycke den snyggaste skivspelare som någonsin har gjorts. Jag använder min fortfarande.