Författare Ämne: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....  (läst 4567 gånger)

Eric

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« skrivet: tis 17 mar 2009 19:51:06 »
Undrar om det är någon som vet något om detta bord?
Det finns tyvärr inga märkningar.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« Svar #1 skrivet: fre 27 mar 2009 02:20:58 »
Hej, Eric! Jag tycker ditt bord är jättesnyggt och har letat på nätet efter information, dessvärre har jag inte hittat något. Jag tror att det är svenskt, kanske JOC i Vetlanda? Hoppas att någon annan vet, jag är också nyfiken :)

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« Svar #2 skrivet: sön 10 maj 2009 19:45:57 »
Det här var lite kul, nästan kusligt. Jag fick lite déjà vue-känslor! Precis när jag fixat till en bild för att sätta in någonstans och sälja mitt köksbord, råkade jag klicka här. Och ser benen... Och på bordet en älskad kruka jag nyss slagit sönder.

Bordet köpte jag för några år sedan på en "begagnatmarknad". Jag var ute efter bord med mjuka hörn, pga Feng "Shui-regler" (en av få jag fastnat riktigt för - inga vassa hörn) Jag föll direkt för detta trots att det är lite lågt och opraktiskt på fler sätt. Och ser ni, benen är ditsatta efteråt! Och jag vet inget om dem...


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« Svar #3 skrivet: sön 10 maj 2009 22:42:59 »
Fina bord är det, men det är inte för att det finns en förlängningsfunktion på bordet som benen ser så påsatta efteråt ut?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« Svar #4 skrivet: sön 10 maj 2009 22:55:28 »
Fina bord är det, men det är inte för att det finns en förlängningsfunktion på bordet som benen ser så påsatta efteråt ut?

Kanske det. Iläggsskivan följde inte med mitt bord, så jag har ej tänkt så mycket på det. En anledning till att mitt ska säljas är i alla fall att det är rätt vingligt. Jag är handikappad och måste stödja mig här och där, på möbler och väggar. ;-)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« Svar #5 skrivet: sön 10 maj 2009 23:24:43 »
Kanske det. Iläggsskivan följde inte med mitt bord, så jag har ej tänkt så mycket på det. En anledning till att mitt ska säljas är i alla fall att det är rätt vingligt. Jag är handikappad och måste stödja mig här och där, på möbler och väggar. ;-)
Bra att man kan byta till stadigare möbler. Somliga av oss har ingen ursäkt för att tippa bord och bänkar :), så viss design är inte så lyckad ändå. Tänker också på den trebenta myranstolen som var rätt jobbig när man skulle sträcka sej efter en karott och tippade, därför ska den fyrbenta Myran ha kommit till.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Mörkare bord med annorlunda svarta ben....
« Svar #6 skrivet: tis 12 maj 2009 12:59:58 »
Bra att man kan byta till stadigare möbler. Somliga av oss har ingen ursäkt för att tippa bord och bänkar :), så viss design är inte så lyckad ändå.

Jag tippar inte bordet (inte än...) men skivan gungar när jag försöker stödja mig på kanten av den, så jag vågar inte riktigt lita på att det håller ihop. Jag har inget övermått av tillit, för drösar jag i backen blir jag nog kvar där.  ;)