Författare Ämne: "STATTESTIK" ???  (läst 86951 gånger)

kas

  • Gäst
"STATTESTIK" ???
« skrivet: lör 13 okt 2007 09:56:45 »
- Skulle vara intressant om man kunde se på Statistiktavlan, hur många  besök vi får här från icke regade intressenter...Har Du möjligen något kort i bakfickan Ada? Idag är vi ca:90 pers, det måste vara många andra som besöker retrosajten...Är Du inte ochså nyfiken?? Man kan bara ana sig till att det är många som kollar, genom att det är orimligt många besök på vissa strängar! ???   

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #1 skrivet: lör 13 okt 2007 10:42:42 »
har du sett "90" är det "googlebotarna" eller "yahoobotarna" som varit på besök, jag tittar ibland fascinerat på när de går igenom de nya ämnena (jag ser ett antal besökare/ip-nummer och var de befinner sig i forumet som admin) de räknas sedan inte in i statistiken
(för den som inte hänger med: sökmotorerna går automatiskt igenom vad som skett på sajten genom sk webbrobotar, program som gör besök på sajten och kan läsa av vad som är nytt)

jag lägger in bilden unika besök som webbhotellet erbjuder, kika där på vilken effekt det har att komma ut på en välbesökt sajt med länk, stort utslag med anledning av artikeln på feber.se (http://hem.feber.se/feber/tag/Forum) den 19/9, har ni välbesökta ställen ni besöker, andra forum, communities, lägg gärna ett länktips där, dvs där det är tillåtet*, det har effekt!
om jag också lägger in hur uppgifterna för besökare som klickat på en länk till retroforum ser ut, obs detta är en minoritet av besökarna som kommer via länk:
Google 42%
Feber.se 35%
Designlasi.com 6%
Precisensan.com/antikforum 4% *
(efter detta följer ett antal 1-procentare)

* Direktivet från www.precisensan.com/antikforum lyder nu:
Citera
När jag ändå skriver vill jag passa på och ta upp en sak som jag även skrev till Vintage i ett PM tidigare idag, och det är att det nu får vara nog med länkande till Retroforums huvudsida i inlägg. Vi har hållit och kommer att hålla en öppen attityd till andra forum, men i längden uppskattar vi dessa inlägg lika lite som en ICA-handlare uppskattar om en Konsumhandlare delar ut reklambroschyrer i ICA-butiken. Det får därför vara nog nu. Alla inlägg som innehåller länkar till huvudsidan på Retroforum, och vars syfte synes vara att rent allmänt dra trafik dit, kommer att raderas. Givetvis kommer vi dock även framöver att både acceptera och uppmuntra länkande till saktrådar på Retroforum som bidrar med ex.vis. information till diskussioner på PES, precis som vi accepterar och uppmuntrar länkande till andra ställen på internet där sådan information finns.

...

Mvh
/cjf

Konkret ska alltså svaret på frågan återfinnas i en bestämd tråd på Retroforum, som är välkomnad att läggas in som länk, totalt icke tillåtet: www.antikviteter.net/antikprat som har censurerat vår webbadress har ni väl sett som besöker det forumet.

OVANNÄMNDA ÄR AVSETT SOM UPPLYSNING OM LÄNKNINGS-POLICYN, INTE FÖR ATT STARTA SKITSNACK OM VÃ…RA ANTIKFORA, SÃ…DANA KOMMENTARER KOMMER JAG ATT STRYKA
« Senast ändrad: lör 13 okt 2007 11:01:26 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #2 skrivet: lör 13 okt 2007 14:55:21 »
Ja och förresten finns ju den "vanliga" statistiken tillgänglig för alla längst ner på startsidan när man klickar på
[mer statistik]
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #3 skrivet: lör 13 okt 2007 19:22:39 »
Du kanske minns att jag stred med en viss pers. om statistik( i annan kanal), här f ;) 8)år jag delvis rätt...
Allt utom okontrollerade besök är ju rätt! För att luras tro att allt är OK, skulle man haft en stapel med samlade andra besök utifrån, jag kollar varje gång jag loggar, och förvånas av att det inte kan stämma... Kas i ett nötskal, går inte att lura!!!

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #4 skrivet: lör 13 okt 2007 20:06:26 »
har ni välbesökta ställen ni besöker, andra forum, communities, lägg gärna ett länktips där, dvs där det är tillåtet*, det har effekt!

Tack för bra information. Nu till citatet. Ursäkta urdåliga kunskaper, men när/om jag vill tipsa hit, ska jag då kopiera adressfältet ovan och klistra in det på ett lämpligt ställe?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #5 skrivet: lör 13 okt 2007 20:43:55 »
 :) Ja om du ska länka till denna tråden så är det länken man ser uppe i adressfältet som är http://www.retroforum.se/index.php/topic,243.0.html som gäller, annars kan man ju bara skriva www.retroforum.se där det går för sej, och man inte syftar på en särskild tråd/ett särskilt ämne
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #6 skrivet: lör 13 okt 2007 21:01:03 »
Ok. Tack för snabbt svar.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #7 skrivet: sön 14 okt 2007 23:13:18 »
men jag gjorde en banner, för det var det Anja tänkte på :)
http://www.retroforum.se/index.php/topic,250.msg1679.html
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #8 skrivet: tis 16 okt 2007 11:17:03 »
Jag vill visa hur det ser ut nu, så ingen får för sej att staplarna visade en negativ trend
(det fascinerar mej hur det går upp och ner det här, man försöker lista ut vad som inverkar på det hela, men det är svårt, jag tänker t ex på att det inte är samma veckodag som toppar genomgående, för det kunde man ju tro)
« Senast ändrad: tis 16 okt 2007 12:29:37 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #9 skrivet: ons 17 okt 2007 00:04:05 »
men jag gjorde en banner, för det var det Anja tänkte på
Banner! Det var ordet jag syftade på! Tack! Jag surrade till det.
http://www.retroforum.se/index.php/topic,250.msg1679.html
Det är en sån jag vill ha.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #10 skrivet: fre 19 okt 2007 10:02:30 »
det pågår förtal om min person på PES för fullt, med administrationens goda minne, syftet är att smutskasta den som åstadkommit detta:

OBS, detta är ungefär det inlägg som CJF tog bort med orden

Citera
Inlägg raderat.

retro, där gick du över en anständighetsgräns, och det vet du. Vill du hålla på med sådana inlägg föreslår jag att du gör det på ditt eget forum.

/cjf
i tråden  http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=6986&page=3
« Senast ändrad: fre 19 okt 2007 19:24:08 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #11 skrivet: fre 19 okt 2007 11:54:47 »
Det känns väl beskt att svälja egen medicin nu. Ballo gjorde exakt likadant på A-P. Är ju gudskelov portad från PES och får inte ens LÄSA där  ;D ;D

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #12 skrivet: fre 19 okt 2007 22:29:57 »
Ballo gjorde exakt likadant på A-P.

Ballos härjande på AP kommer jag ALDRIG glömma. Han utövade en häxjakt. Det fanns inget bra med AntikPrat överhuvudtaget.
Som tur är har han startat ett eget forum nu. (OBS! Mycket reklam för egen butik):
http://www.precisensan.com/Hem.html
Nej, fel, fel,... här:
http://www.precisensan.com/antikforum/

Är ju gudskelov portad från PES och får inte ens LÄSA där  ;D ;D

Du är inte ensam. Jag såg just att en trogen ANTIK-pratare Hector (UU, 766, you name it) också är bannlyst på PES.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #13 skrivet: fre 19 okt 2007 23:06:27 »
Det här läste jag nyss på PES:
 
Citera
"Färdigvädrat - Streck i debatten

/../ färdigvädrat för alltid vad avser de ämnen som behandlades i den raderade tråden. Från och med nu gäller följande:
Vi vill inte längre veta av något tjafs om gamla oförrätter som har att göra med tidigare avstängningar, händelser på andra forum, anklagelser mot administrationen på PES som rör historiska händelser eller relationen till andra forum, samt annat gammalt groll som vid det här laget borde vara glömt och förlåtet. Inlägg som inte respekterar det föregående kommer att raderas, och andra åtgärder kommer i samband därmed att övervägas.

Denna tråd är låst, synpunkter kan framföras till oss via PM.

//Bruce & cjf"

Jag gillar forum som är tillåtande. Hur ska man tolka ovanstående? Jag vill höra vad Ni andra tycker.
Som t. ex. om: "Inlägg som inte respekterar det föregående kommer att raderas, och andra åtgärder kommer i samband därmed att övervägas."

Vad menar Ballo & cjf med: "och andra åtgärder kommer i samband därmed att övervägas."

Personligen tycker jag det låter hotfullt. ?
« Senast ändrad: fre 19 okt 2007 23:23:38 av ada »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #14 skrivet: fre 19 okt 2007 23:13:59 »
Denna tråd är låst, synpunkter kan framföras till oss via PM.

Varför får man inte en möjlighet att kommentera offentligt?