Allmänt > Om Retroforum

"STATTESTIK" ???

<< < (5/30) > >>

Anja:
EinSteen skriver på AntikPrat:

"Snart har väl alla sitt alldeles egna antikfor.um. ..//.. Dom nya forumen är ju supermodererade, där censuren är hård som i den värsta diktaturstat. Men medlemmarna på dom andra siterna besöker ju antikprat med jämna mellanrum för att lufta invektiven. Det där dom inte får skriva på sina respekive hemfora."

Personligen läser jag AntikPrat endast för att se vad Du, ES, håller på med ;D Kom hit vet jag! Och var den Du är (var?) Här är det kul och högt i tak.

ada:
Nej fy Anja, inte grina så stort, jag måste moderera bort din smiley!

;D

Anja:
 ;D ;D ;D

ada:
har gjort en 8 veckors nu...

och just det, jag får påpeka att jag nu går enbart på högsta medlemsnummer/datum

det blir så taskigt att fortsätta på linjen som är avräknat uteslutna medlemmar :)

ada:
Sen vill jag kommentera följande, och jag måste skriva här för där blir "Retro" bara raderad :)

(Det är alltför lätt att räkna på medlemsnummer och löpnummer på ämnen och inlägg, och göra avancerad sökning på RSS-inlägg och räkna dem/månad, särskilt för en matte/statistiknörd som mej)

http://www.precisensan.com/antikforum/showpost.php?p=43158&postcount=18

--- Citera ---Besöksantal och sidvisningar har tagit ett rejält skutt uppåt de senaste månaderna.
Under lång tid låg antalet unika besökare per månad och skvalpade runt 5-6000.

--- Slut citat ---
5-6000 när forumet varit verksamt uppåt två år?
Retroforum uppnådde 4052 unika besök andra månaden igång

--- Citera ---Under sommaren och hösten började det röra sig omkring 9000 per månad. .

--- Slut citat ---
Och ändå inte fler startade ämnen efter avdrag av automatiska RSS än detta?
juni163juli255aug444sep371okt336
--- Citera ---Oktobers bokslut visar på över 13 000 unika besökare samt över 400 000 sidvisningar!

--- Slut citat ---
Och då är det ännu mer anmärkningsvärt att det bara är 336 nya ämnen i oktober Retro har 147 nya ämnen för oktober, som sagt 4052 unika besök, 51 268 sidvisningar, varför har inte PES 7-8 gånger fler ämnen? 

--- Citera ---Antalet nyregistrerade medlemmar ligger i snitt på 100 per månad sedan augusti.
--- Slut citat ---
Närmare bestämt
aug108sep101okt96
Jag för min del ser en nedåtgåend trend efter uppgången tack vare att AP var stängt till 20 augusti :)

I synnerhet kan man betrakta att det nu är 1000 medlemmar, men inte skriver de 10 ggr mer än våra 100 :)

Antal inlägg går också ner
aug3799sep2723okt2883(också avräknat RSS)

RSS per månad går upp
juni155juli161aug162sep166okt228
vi hade 1221 nya inlägg i oktober, andra månaden PES var igång hade de 1034

http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=5673&page=2

Jag kan beskriva förfaringssättet vid uträkning om det är nån som önskar

Och nej då jag ingen hangup på PES :) tycker bara det är intressant, då det med denna "överlägsna" statistikbild är nödvändigt att vara såpass agressiva som nedan, gentemot ett nytt nischat forum http://hem.feber.se/feber/tag/Forum

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion