Författare Ämne: "STATTESTIK" ???  (läst 87202 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #30 skrivet: mån 5 nov 2007 23:05:38 »
(Ni medlemmar kan kanske se tomrummet i profilen här: http://www.precisensan.com/antikforum/member.php?u=868)

Tomrummet är totalt.
Antal inlägg = 0
Dvs alla inlägg som Retro gjort är borta. Det är bara att beklaga PES läsare. De som inte sparat den information Retro skrivit, har missat den. Sorry :'(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #31 skrivet: mån 5 nov 2007 23:09:10 »
asch, det är väl bara att inse att man inte platsar i lebensborn-projektet PES :)

nä det var väl lite taskigt, men ett Big Brother-hus kan man kanske kalla det?

om att ha en länk till sin egen hemsida i signaturen:
Citera
Din nya signatur strider mot våra tidigare meddelade riktlinjer om länkar till Retroforum. Vi ber dig ta bort den omgående. //cjf

Jag upptäckte att jag som moderator hade möjlighet att göra denna lilla justering själv, så frågan är redan hanterad. Mvh/cjf
som sagt försvann hemsidan även i profilen sedan, okommenterat

Sedan när en Haase hade blivit medlem 1000 på PES:
Citera
Hej retro, Tack för dina upplysningar, som du märkt hade vi redan tagit bort bilden men vi visste faktiskt inte om att även namnet var känsligt. Vi skulle föredra om du framöver rapporterar sådana här frågor till oss via PM, så att vi får reda på dem snabbare. I vilket fall, tråden är uppstädad. /cjf PS.
För din kännedom använde Haase adressen adalovelace@[känd gratislev.] vid registreringen. Vi ber dig hålla detta för dig själv (och nu är det en förtroendefråga där vi hoppas vi kan lita på dig), men eftersom vi förstår att det inte är du som är Haase så tänkte vi att du förtjänar att veta om det.
Jag fattar inte varför jag ska hålla nåt för mej själv, om en vän kollar om det går att registrera konto på PES med den mailadress som jag åkte ut med buller och bång med för två år sen, så varsågod :)

Jag kommenterade också här om det inte var hyckleri att ta bort Haase men inte Hossbach???

Det min älskade Vintage gjort sig skyldig till var att lägga in en länk till Retroforum i länkarkivet, vackert PES att utesluta honom för det!

Ja "Big Brother" sa jag, det är lite orwellistiskt att man inte får vara varken sambo eller särbo på PES...
« Senast ändrad: tis 6 nov 2007 10:29:25 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #32 skrivet: lör 10 nov 2007 16:53:45 »
(Ni medlemmar kan kanske se tomrummet i profilen här: http://www.precisensan.com/antikforum/member.php?u=868)

Tomrummet är totalt.
Antal inlägg = 0
Dvs alla inlägg som Retro gjort är borta. Det är bara att beklaga PES läsare. De som inte sparat den information Retro skrivit, har missat den. Sorry :'(

Jag hörde att det kommenterats på PES att jag själv skulle tagit bort mina inlägg, skulle väl tro att cjf tog bort 3/4 av dem, cjf gick sedan in i min profil, tog bort min personliga signatur, då tog jag själv bort mitt senaste svar som rörde Ikkuna OY och efter lite betänketid tog jag själv bort resterande fem inlägg -såg sedan att cjf tagit bort även min personliga hemsida i min personliga profil.

Det vore trevligt om konkurrenterna höll sej till sanningen!

och nu har jag varit en pain in the ass på min kompis som upplyste mej -och som kan läsa på PES till skillnad från mej, fick tjatat till mej  bl a högsta medlemsnummer 1123, vet att det var 1099 för en vecka sen (när man uppnådde tusende medlemmen) =24 nya, men antal medlemmar står det är 1007 = 7 nya på en vecka. Skillnaden är 17 varav två är Retro och Vintage -vilka är de övriga 15 som uteslutits??? varför meddelar man inte skälen till deras uteslutning? varför hängs bara admin på retro ut?
« Senast ändrad: lör 10 nov 2007 19:14:13 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #33 skrivet: tis 13 nov 2007 00:33:12 »
Jag kan bidra med en sak. På PES vill man inte ha alla sorters medlemmar; alla är inte välkomna. PES är en sida för vissa utvalda personer. Jag har provat att vara medlem vid några tillfällen. Jag blir BANNLYST så fort jag undrar över något som har med sidan att göra. 

Jag kan tipsa Reseda om att det är inga problem att fixa en ny IP-adress. Skicka ett PM!!!!!

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #34 skrivet: tis 13 nov 2007 22:31:56 »
(Skillnaden är 17 varav två är Retro och Vintage -vilka är de övriga 15 som uteslutits??? varför meddelar man inte skälen till deras uteslutning? i]

Somliga har avregistrerat sig själv, efter att ha kommit på att man inte varit inloggad sedan 2005 ;D  ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #35 skrivet: tis 13 nov 2007 22:57:00 »
 Enkel fråga hur gör man det? Jag kom ju till fel forum, man ska väl inte behöva bränna ut sig även där? Nån som vet? ???

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #36 skrivet: tis 13 nov 2007 22:59:58 »
Du måste skicka ett mail till admin där och tala om att du vill bli avregistrerad. Sådant får man inte göra själv ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #37 skrivet: lör 24 nov 2007 22:07:48 »
 Hur går det här då? Ã…ngar det på? Ska vi öka trycket? Vad säger "Big Ada"? ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #38 skrivet: sön 25 nov 2007 00:08:32 »
javars, hålla ångan uppe kunde man säga inte skulle skada, så det finns mer och mer nytt som fångar betraktares intresse :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #39 skrivet: sön 25 nov 2007 17:55:20 »
Ja, nog borde väl fler än 3-4 personer kunna bidra med fler bilder, fakta och länkar så att det finns intressanta inlägg att fördjupa sig i!

Jag har tipsat åtminstone fem personer som antingen är väldigt intresserade, inreder i retrostil eller skriver ganska flitigt på andra forum men de har inte ens registrerat sig här. När man frågar dem senare om de har varit inne och tittat så svarar de "Jag tittade in som hastigast men det fanns inte så mycket där jämfört med de andra forumen". Ett sätt att ändra på detta är att sätta igång och skriva! Ingen skall ta detta personligt, men att bara skriva om allt annat utom det som forumet handlar om ger inte så mycket.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #40 skrivet: mån 26 nov 2007 00:52:41 »
Jag tycker det är kanonbra gjort av er som lägger in bilder och har stor kunskap om RETRO. Anja har möblerat hela sitt hus i 50-talsstil.  Tyvärr har jag aldrig ägnat stilen och tingen från den tiden någon större uppmärksamhet. Det känns som vardagen då jag var tonåring. Jag har givit bort massor med 50-talsjunk. Glad över att andra uppskattar det.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #41 skrivet: tis 4 dec 2007 01:40:02 »
Jag lovade statistik i månadsskiftet, sen gick ett par dagar bort som ni vet. I veckostatistiken ser man tydligt hur lördag söndag fattas sista veckan.

Bifogar också hur vi håller oss uppe i unika besök per månad, denna statistik började räkna från mitten av september, därför är stapeln så kort). Kul är att relatera till PES
Citera
2006-11-03
Antalet unika besök varje månad ligger numera på 4500-5000, vilket är en fördubbling mot i våras.
http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=2359
Alltså när PES som föddes aug 05 var kanske runt 8 månader gammalt var där 2250-2500 per månad, oj vad bra vi ligger till efter bara 3 månader!

Jag har också gjort en graf av det man ser i statistiken längst ner på startsidan, så ser man det på ett annat vis kanske. Ni förstår att jag tyckte vi skulle få till fler ämnen bl a
« Senast ändrad: tis 4 dec 2007 02:23:00 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #42 skrivet: tis 4 dec 2007 02:09:36 »
I helgen hade jag också tid att granska ytterligare hur utveckligen varit hos PES (såg till att jag kunde komma in helt enkelt), det ger en bra bild av hur ett nytt forum utvecklas.

Först den oemotståndliga, där vi även tidigare sett att det går dubbelt så fort att uppnå viss höjd i grafen, dvs antal medlemmar. Nu har jag dragit ut det till 125 medlemmar för respektive forum.

I andra diagrammet hur antalet ämnen utvecklats, då jag vet att RSS(automatiska "nyheter") kritiseras ville jag se även den inverkan.
Källa är dels tråden http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=5673&page=2 dels egna sökningar efter RSS, och sept okt nov är efter sista minus första ämneslöpnumret per månad. De är trista de månader när de automatiska meddelandena är lika många eller fler än de mänskliga meddelandena, nej så vill jag inte ha det.

Sen finns en intressant jämförelse att göra, genom att jämföra medlemsregistret som innehåller bar dem som gjort minst ett inlägg, med den egna statistiken samt sep okt som medlemslöpnummer, men då det i november försvann ytterligare 18 medlemmar är det helt enkelt en uppskattning att det tilkommit 84 medlemmar då medlem 1000 tillkom 3 november, och igår (3 dec) stod det att medlemsantalet var 1084

Denna utveckling vill jag inte heller se på Retroforum, att det blir färre och färre som deltar av dem som blir medlemmar. Procentsatsen för hur stor del av de nya medlemmarna som skriver minst ett inlägg är 42, 38, 43 % för de sista månaderna på PES, vår är 58%
« Senast ändrad: tis 4 dec 2007 02:15:51 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #43 skrivet: tis 4 dec 2007 03:04:47 »
Jag noterar att de slängt ut gamle Helge på PES
http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?p=45786

Inte lite fräckt att tro att äldre inte har ögon att se med, tittar man på en medlems profil, t ex den senaste http://www.precisensan.com/antikforum/member.php?u=1202 så ser ju minsta barnunge ett nummer. Jag har noterat att just äldre väldigt ofta noterar vad det står i adressfältet. Oavsett vem Helge är, KAN äldre lära sig. Jag har grannparet 81 o 76 och en kompis på 70 som jag är ITstöd till. De lär sig mycket.

Tar man http://www.precisensan.com/antikforum/member.php?u=1202
Så enkelt att byta siffran till 1201, hitta föregående, 1200 för medlemmen innan osv
MEN FÖR GUDS SKULL GÖR INTE DET PÃ… PES FÖR MAN BLIR OMGÃ…ENDE AVSTÄNGD!
De medlemmar som inte har skrivit inlägg är det förbjudet att läsa om!

För övrigt var de säkra på att det inte var människor alls som registrerade någon tillfällig mailadress,
Citera
Ditt användar-id är tillfälligt avstängt pga misstänkt e-mailadress, okänd serveradress och forumaktivitet som påminner om "webspider". Skicka ett mejl till info@precisensan.com och bekräfta att du är en fysisk person så öppnar vi ditt användar-id.
även gamla rävar som PESarna kan hastigt lära sig att de har med mänskliga varelser att göra, varför inte en 70-åring?
« Senast ändrad: tis 4 dec 2007 12:01:15 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #44 skrivet: tis 4 dec 2007 09:05:12 »
 Babyn är tidigt uppe och "springer", men det verkar vara lika på annat forum som här, av 100 pers så skriver 40 pers inlägg, rätta mig om jag är fel ute 8)