Författare Ämne: "STATTESTIK" ???  (läst 87336 gånger)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #60 skrivet: tor 27 dec 2007 19:50:17 »
Tror det bara är jag och kas som varit här i helgen :o

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #61 skrivet: tor 27 dec 2007 20:15:18 »
Förfäras ej! Men varje gång jag kollat in, så har det varit redovisningsfolk (de osynliga) från troligen skattemyndigheten, mellan 3- 10 pers hela tiden. Tror att det är alla Smileys som granskas! ;D :D ;)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #62 skrivet: tor 27 dec 2007 21:30:21 »
För att stilla er nyfiikenhet kan jag tala om att det varit
 
24/12-07  antal 82
25/12-07 antal 97
26/12-07 antal 113

... unika besök på Retroforum dessa helgdagar, fridfullt men "ändå något" som Djävulen sa när han såg Ã…mål
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #63 skrivet: mån 31 dec 2007 14:03:52 »
Sidvisningarna har slagit rekord och inlägg :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #64 skrivet: mån 31 dec 2007 15:02:13 »
jajamen, jag undrar hur det gick till fortfarande :) det blev ett rekord på rekordet och sen lugnare igen inför storhelgen

(se långt ner på startsidan under "mer statistik")

efter månads-/årskiftet kommer mera statistik
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #65 skrivet: tis 1 jan 2008 17:07:16 »
Här kommer den, först ut en graf av det man ser under [mer statistik] längst ner på startsidan, roligt att se vilket utslag snacksaligheten härom dagen gjorde
(I början syns uppehållet 1-2 dec från lördag morgon till måndag förmiddag)

Sen har vi statistiken per dag, man ser hur det stillar sig för julhelgen verkligen, jag trodde det skulle se likadant ut över nyår, men man gör sig kanske inte fullt så upptagen som under julen?  Toppen den 19e är verkningarna av en lång inte helt sympatisk tråd på Antikprat om Retroforum (försvann inte på två dagar), men ingen reklam är dålig reklam som synes :)

I statistiken veckovis syns det väl att julen var stillsam, tidigare utmärker sig veckan då lördag och söndag gick bort

Månadsvis ser vi att läget är stabilt lite uppåtgående, två dagar borta i december och en lugn jul, så det är egentligen mera uppåt än det ser ut :)  (aktiverade webbhotellets statistik mitt i september så första stapeln kan man nog dubbla i tanken)
« Senast ändrad: tis 1 jan 2008 18:46:33 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #66 skrivet: tis 1 jan 2008 19:42:09 »
Toppen den 19e är verkningarna av en lång inte helt sympatisk tråd på Antikprat om Retroforum (försvann inte på två dagar), men ingen reklam är dålig reklam som synes :)

Förlåt en nyfiken, finns det motsättningar mellan sajterna?

Kan tillägga att jag inte är närmare bekant med antikprat, har hittat det och kikat på ett par trådar mellan varven när jag har googlat på ett visst ämne eller något sökord för att hitta lite information; och det var förrästen på samma sätt jag hittade retroforum härförleden.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #67 skrivet: tis 1 jan 2008 20:36:02 »
Förlåt en nyfiken, finns det motsättningar mellan sajterna?

Kort uttryckt är det inte populärt med konkurrensen, så det är censurerat att skriva www.retroforum.sewww.antikviteter.net/antikprat och om man hänvisar till Retro på www.precisensan.com/antikforum (dit har du googlat också antar jag) åker man ut, mitt comhem-ip är spärrat för att läsa där, Antikprat i sin tur har spärrat halva min hemstads comhemnät så jag inte ska skriva där :) Ã…terigen PES har spärrat ett helt företagshotell för att lite kritik från EN person inte föll dem i smaken (pratat inte längre om mej själv) osv. De är lite småaktiga tycker jag :) Inte nån som är avstängd här (har varit dock - en annan historia).
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ZapZap

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Nocturne 1. Det finaste näst VB
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #68 skrivet: tis 1 jan 2008 21:01:12 »
Jag har och kommer att forsätta att skriva på AP och på RF men den där tredje siten vågar jag inte in på. Totalt sett så har AP:s inlägg minskat dramatiskt, jag har ju min favorittråd där med "porslinssamlare", men den håller på att dö, dock var det en av de "bästa" som har funnits för oss amatörer. Visst finns det motsättningar, dock tror jag att det mer är mellan personer än siter och varför är det så.????? Det finns absolut plats för 3-4 saiter med ämnen som antik och kuriosa, men vi kanske skriver för lite och skulle man fråga så kan man tyvärr få ett riktigt "vasst" svar som gör att man inte orkar att svara lika vasst....

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #69 skrivet: tis 1 jan 2008 21:13:03 »
Förlåt en nyfiken, finns det motsättningar mellan sajterna?

Kort uttryckt är det inte populärt med konkurrensen, så det är censurerat att skriva www.retroforum.sewww.antikviteter.net/antikprat och om man hänvisar till Retro på www.precisensan.com/antikforum (dit har du googlat också antar jag) åker man ut, mitt comhem-ip är spärrat för att läsa där, Antikprat i sin tur har spärrat halva min hemstads comhemnät så jag inte ska skriva där :) Ã…terigen PES har spärrat ett helt företagshotell för att lite kritik från EN person inte föll dem i smaken (pratat inte längre om mej själv) osv. De är lite småaktiga tycker jag :) Inte nån som är avstängd här (har varit dock - en annan historia).

Där har du en av anledningarna till att jag faktiskt väljer olika nick på olika ställen på nätet. Konflikter som hela tiden uppstår och som antar oanade proportioner. Tycker att det är såå trist.

precinsan-sidan har jag ärligt talat mest sett som förklädd reklam för ett företag så det har jag knappt kikat på, har jag kommit in där så har jag hoppat ut nästan lika fort igen pg detta.

Varför uppfatta andra sajter som konkurrens istället för att utveckla och bli starka i olika nischer och att antingen bara komplettera varandra eller hu-hemska-tanke, till och med samvera vid olika tillfällen?

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #70 skrivet: tis 1 jan 2008 21:23:01 »
Hur i Jösse namn ska de kunna samarbeta med någon annan? Det är så cementerat i väggarna hos dem att förr får jorden gå under, jag har konstaterat att den ena är betonghäckar och den andra lider av paranoia, men det är nu så!! So what? 8)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #71 skrivet: tis 1 jan 2008 21:31:44 »
Hur i Jösse namn ska de kunna samarbeta med någon annan? Det är så cementerat i väggarna hos dem att förr får jorden gå under, jag har konstaterat att den ena är betonghäckar och den andra lider av paranoia, men det är nu så!! So what? 8)

Jag backar och hukar mig, förlåt mig för ett dumt förslag.... *Mamma-mia-hundar-prata-med-dig-hundar-pratar-med-dig*.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #72 skrivet: tis 1 jan 2008 21:49:05 »
AP var bra i början - flera experter från Antikrundan var där och svarade på frågor t ex. Kommer ni ihåg när det fanns en ruta som man kunde kryssa i så att min automatiskt hade nicket "Anonym"?Nu är det väl bara BWH som klamrar sig kvar. Från början fanns knappt några frågor som spårade ur (vad jag kan komma ihåg). Jag vet inte varför det har urartat till dagens tillstånd.

PES har jag inte haft några problem med, och det är bara min dåliga dator som har gjort att jag inte har varit där mer än nu. Retro har flera kunniga, och kommer det lika många aktiva kunniga till så finns det ingen anledning att besöka något annat forum egentligen, inte för min del i alla fall.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #73 skrivet: ons 2 jan 2008 23:21:26 »
Jag har och kommer att forsätta att skriva på AP och på RF men den där tredje siten vågar jag inte in på.

Det är ett klokt beslut.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #74 skrivet: tor 3 jan 2008 12:20:15 »

"Där har du en av anledningarna till att jag faktiskt väljer olika nick på olika ställen på nätet. Konflikter som hela tiden uppstår och som antar oanade proportioner. Tycker att det är såå trist."


Precis så känner jag också, vill inte använda mig av samma nick på AP som här så jag säkerligen skulle bli påhoppad direkt, väldigt tråkigt men sant!

(Försökte citera kikarbaras inlägg, men då ville den citera allt, det vill säga det som citerades innan också, vet inte riktigt hur man ska göra då man bara vill citera en lite bit av någons inlägg)
« Senast ändrad: tor 3 jan 2008 12:25:08 av Domino »