Författare Ämne: "STATTESTIK" ???  (läst 87247 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #15 skrivet: fre 19 okt 2007 23:24:28 »
Nej nu får det vara slut med struntpratet! ;D

I alla fall från mig. Min önskan är att RETROFORUM blir ett forum för alla som gillar "retrostilen". (Ada, kan man benämna det så? ???)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #16 skrivet: fre 19 okt 2007 23:28:16 »
jag la in en citatruta åt dej, så det blir tydligare vem som säger vad (jag har ena vant mej vid dom)

Och varför "stänga av", knappast för gammalt groll utan snarare för att jag tog upp att de kallade sig retroforum ganska nyligen på http://hem.feber.se/feber/tag/Forum som inte ska kritiseras offentligt
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

BlåbärsPutte

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #17 skrivet: lör 20 okt 2007 01:31:44 »
Är ju gudskelov portad från PES och får inte ens LÄSA där  ;D ;D

He he, det är jag med. Inte bara portad. Banned: For ever. Det är min dom.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #18 skrivet: lör 20 okt 2007 02:18:11 »
Statistiknörden såg att det fanns en hel vecka till att räkna på, dvs nytt forum i SEX veckor, fast här är det synd om PES, mellan 15 o 22 sept 2005, inga nya medlemmar alls, därav flatlinern

Jag får säga att det var en mycket obehaglig historia att förtalas på ett annat forum på det viset, men man får väl betrakta det hela som marknadsföring, ytterligare en hög stapel i besöksstatistiken!

Externa länkningar sköt också i höjden från PES, från 4% till 7% plötsligt igår:

Google 49%
Feber.se  25%
PES 7%
Designlasi.com 7%
osv


Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #19 skrivet: lör 20 okt 2007 10:57:38 »
En liten intressant detalj att notera är, att där linjen stiger hastigt uppåt (markerat med ring nedan), vad gäller PES, där har jag lagt ut länken på AP, alla kan ju räkna ut själva att det hade fortsatt sticka uppåt precis som Retros linje med mina marknadsföringsinsatser, men saken är ju den att jag blev portad på AP för att jag marknadsförde -och blev portad på PES OCKSÃ… att det ansågs oetiskt där -ska dom säga som kallar sig "retroforum" plötsligt...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #20 skrivet: lör 20 okt 2007 21:13:46 »
EinSteen skriver på AntikPrat:

"Snart har väl alla sitt alldeles egna antikfor.um. ..//.. Dom nya forumen är ju supermodererade, där censuren är hård som i den värsta diktaturstat. Men medlemmarna på dom andra siterna besöker ju antikprat med jämna mellanrum för att lufta invektiven. Det där dom inte får skriva på sina respekive hemfora."

Personligen läser jag AntikPrat endast för att se vad Du, ES, håller på med ;D Kom hit vet jag! Och var den Du är (var?) Här är det kul och högt i tak.

« Senast ändrad: lör 20 okt 2007 22:04:30 av Anja »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #21 skrivet: lör 20 okt 2007 21:18:55 »
Nej fy Anja, inte grina så stort, jag måste moderera bort din smiley!



 ;D
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #22 skrivet: lör 20 okt 2007 21:31:01 »
 ;D ;D ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #23 skrivet: fre 2 nov 2007 00:33:33 »
har gjort en 8 veckors nu...

och just det, jag får påpeka att jag nu går enbart på högsta medlemsnummer/datum

det blir så taskigt att fortsätta på linjen som är avräknat uteslutna medlemmar :)
« Senast ändrad: fre 2 nov 2007 00:36:20 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #24 skrivet: fre 2 nov 2007 01:35:42 »
Sen vill jag kommentera följande, och jag måste skriva här för där blir "Retro" bara raderad :)

(Det är alltför lätt att räkna på medlemsnummer och löpnummer på ämnen och inlägg, och göra avancerad sökning på RSS-inlägg och räkna dem/månad, särskilt för en matte/statistiknörd som mej)

http://www.precisensan.com/antikforum/showpost.php?p=43158&postcount=18
Citera
Besöksantal och sidvisningar har tagit ett rejält skutt uppåt de senaste månaderna.
Under lång tid låg antalet unika besökare per månad och skvalpade runt 5-6000.
5-6000 när forumet varit verksamt uppåt två år?
Retroforum uppnådde 4052 unika besök andra månaden igång
Citera
Under sommaren och hösten började det röra sig omkring 9000 per månad. .
Och ändå inte fler startade ämnen efter avdrag av automatiska RSS än detta?
juni163
juli255
aug444
sep371
okt336
Citera
Oktobers bokslut visar på över 13 000 unika besökare samt över 400 000 sidvisningar!
Och då är det ännu mer anmärkningsvärt att det bara är 336 nya ämnen i oktober Retro har 147 nya ämnen för oktober, som sagt 4052 unika besök, 51 268 sidvisningar, varför har inte PES 7-8 gånger fler ämnen? 
Citera
Antalet nyregistrerade medlemmar ligger i snitt på 100 per månad sedan augusti.
Närmare bestämt
aug108
sep101
okt96

Jag för min del ser en nedåtgåend trend efter uppgången tack vare att AP var stängt till 20 augusti :)

I synnerhet kan man betrakta att det nu är 1000 medlemmar, men inte skriver de 10 ggr mer än våra 100 :)

Antal inlägg går också ner
aug3799
sep2723
okt2883
(också avräknat RSS)

RSS per månad går upp
juni155
juli161
aug162
sep166
okt228

vi hade 1221 nya inlägg i oktober, andra månaden PES var igång hade de 1034

http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=5673&page=2

Jag kan beskriva förfaringssättet vid uträkning om det är nån som önskar

Och nej då jag ingen hangup på PES :) tycker bara det är intressant, då det med denna "överlägsna" statistikbild är nödvändigt att vara såpass agressiva som nedan, gentemot ett nytt nischat forum http://hem.feber.se/feber/tag/Forum
« Senast ändrad: fre 2 nov 2007 01:49:11 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #25 skrivet: fre 2 nov 2007 16:37:10 »
Jag har funderat på saken grundligt och kommit fram till att då jag nämner smutskastning osv i denna tråd, och man nog undrar varför jag alls presenterar en jämförelse med ett annat forum, varför då inte göra det tydligt -för den som undrar- genom att lägga ut texten i den borttagna tråden här http://retroforum.se/xxx/utvadring.htm (Forumspecifik layout och länkar är borttagna)

När jag upptäckte denna text, som först låg som fortsättning på http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=6942 blev jag mäktigt överraskad över att någon vräker ur sig sådant som "Både du och jag minns hur elak du var mot mig på AP när du skrev under nicket Mira" -VA? och NEJ, hade jag hyst agg mot Liljerik HADE jag kommit ihåg det! HADE jag verkligen hängt efter honom inlägg efter inlägg HADE jag vetat varför. Jag är så chockad att det dröjer innan jag ens tänker "men vänta nu, 'under längre tid', jag var inte Mira under längre tid" VAR FÃ…R HAN ALLT IFRÃ…N? 

Det mest motbjudande och smaklösa är att moderator CJF tycker det är något som ska "ventileras", helt underbart att kunna hänga ut retroforums admin på detta vis! För vad finns det att ventilera när allt bygger på en människas livliga fantasi? Fram till kvällen därpå ligger tråden kvar med allt förtal, jag vill minnas att jag såg att tråden haft 370 visningar till slut.

Eftersom man borde begripa detta att det inte finns någon sanningshalt i det, är ju syftet att smutskasta mig och mitt forum. "Förstår att du nu inte längre vill kännas vid vad du gjort, måste ju se illa ut inför dina medlemmar på ditt forum." talar sitt tydliga språk, behöver jag säga att jag inte gjort detta han påstår?

Jag är fortfarande mycket illa berörd av detta, hur kan man vara så vidrig att man låter någon förtal mot ett annat forums admin ligga där?

Trådens text lägger jag alltså ut, det är som att världen behöver bli påmind om vad som verkligen hänt, precis så som man inte ska glömma förintelsen, och att Nürnbergrättegångarnas främsta bevisning var general Hossbachs memorandum. (googla)

Nu sitter de där och gullar med varann, han som fantiserat ihop en personförföljelse och han som skrev "jag pissar på dig och ditt löjliga forum" för att jag jag hälsade honom välkommen men talade om att nicket måste bytas för att jag inte vill ha nick med nazistanknytning på Retroforum.

källa http://www.axishistory.com/index.php?id=4440
« Senast ändrad: fre 2 nov 2007 16:43:15 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #26 skrivet: sön 4 nov 2007 14:22:32 »
Jag skrev såhär kl 01.01:
 
Citat från: retro
Citat från: Bruce

Har stängt av "medlem" Haase då registreringen, avatar, namn och mailadress uppenbart hade för avsikt att provocera.
Ovidkommande inlägg har också raderats.


Låter lite konstigt det där med att det var provokation, när inte medlem Hossbach är det? (jag tror jag vet vad "Haase" försökte belysa liksom)

Friedrich Hossbach


http://www.axishistory.com/index.php?id=4440
Citera
Vi har fattat beslutet att stänga av medlemmen retro (samt hennes alternativa nick Vintage), och hon är inte längre välkommen här på PES. Detta är ett beslut som vi har velat undvika, då vi är av åsikten att fredlig samexistens mellan de olika forumen borde kunna råda, och att det inte borde vara omöjligt att admin på ett av dessa kan vara medlem på PES. Dock har ständiga provokationer, insinuationer och destruktiva inlägg (senast under natten) både här på PES och på andra forum gjort att situationen till slut blivit ohållbar.

Beslutet är slutligt, men om ni har några synpunkter är ni välkomna att höra av er till oss via PM.

/Forumadministrationen

Helt underbart att de tror en människa/ett ip, det är hemma hos mig ständigt uppkopplat två datorer (har varit LAN här också med en handfull datorer), och jag är inte utan vare sej familj eller umgänge, det är hur lätt som helst att räkna ut när jag sover borta om man följer var jag skriver inlägg... eller om nån skriver inlägg hemma hos mej...

Ska tillägga att det var en forumvän som skapade profilen Haase, som hade en profilbild från axishistory.com, min kommentar på det:

Citat från: retro
Var det inte roligt att Alfred Haase, Annifrid Lyngstads pappa, blev nr 1000, varför fick inte han ha kvar sitt porträtt? Då det tydligen är OK att bära nazistnamn här funderar jag på att byta till "Mengele" det blir bra va?

http://www.axishistory.com/index.php?id=4440

Dom har nog rätt i det att det är provokativt, men jag tycker det är provokativt att heta Hossbach. Det är skönt att PES visar var de ligger politiskt.

 
« Senast ändrad: sön 4 nov 2007 14:24:05 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #27 skrivet: sön 4 nov 2007 15:52:13 »
Nu får jag inte läsa på PES heller, ni får gärna berätta vad som sägs utöver detta. I veckan blev min profil där redigerad av administrationen, jag blev den enda medlemmen som inte fick ha en egen hemsida angiven, tycker det var lite magstarkt att gå in och rota i någons profil, som bara är till för andra medlemmar att läsa. Detta ett par dagar efter att jag fick veta att jag inte fick ha retroforum i min signatur, jag svarade nämligen Alegni på Ikkuna OY-frågan först påPES, och jo, jag skrev en text där då den tidigare kritiken bestod av att jag inte fick hänvisa till att svaret fanns på Retro.

(Ni medlemmar kan kanske se tomrummet i profilen här: http://www.precisensan.com/antikforum/member.php?u=868)

Jag antar att de inte vill ha kritik för det jag upptäckte om statistiken heller: Ballo skriver
Citera
Under lång tid låg antalet unika besökare per månad och skvalpade runt 5-6000.
men på den gamla loggan (som återfinns på google), före loggan med medlemsknappen de skapade i september, står det att det är 7500 unika besök per månad, är de nya siffrorna också lite förbättrade?:

http://www.precisensan.com/images/logo.gif
« Senast ändrad: sön 4 nov 2007 15:56:48 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #28 skrivet: mån 5 nov 2007 22:51:20 »
I veckan blev min profil där redigerad av administrationen,

Det låter allvarligt. Kan en Admin gå in och ändra det som är den "privata zonen" på ett forum? Tvi för ett sådant forum, i så fall.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #29 skrivet: mån 5 nov 2007 22:58:26 »
som inte fick ha en egen hemsida angiven

Dumt. Såvitt jag har förstått det så är den bästa vägen till "hittbarhet" på www ett samarbete genom länkning till varandras sidor. Ju fler länkar man finns på - desto fler träffar på sökmotorerna.