Författare Ämne: "STATTESTIK" ???  (läst 88926 gånger)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #75 skrivet: tor 3 jan 2008 12:28:20 »
Jag har samma nick både här och på AP. Är man bara konsekvent tror jag att det respekteras.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #76 skrivet: tor 3 jan 2008 13:09:40 »
Jag har samma nick både här och på AP. Är man bara konsekvent tror jag att det respekteras.

Det beror på om de där, en eller två personförföljarna (jag tror inte de är fler egentligen :)) hyser agg till nicket eller om man har lyckats låta bli att reta upp dem. Noterade att när det var en Miriam(som jag heter på riktigt) som frågade om ett superellipsbord på AP, att hon blev lite sådär lagom påhoppad, sen när hon pratade om att inte ha råd att köpa det, kom det ännu mer pikar, den stackars Miriam undrade nog stort vad hon hade gjort för ont. Eventuellt är detta inte så tydligt för andra än mej, desto tydligare är det ju om Annikki skriver (mitt gamla nick på AP -jag förtydligar för nytillkomna läsare) då tar det hus i helsicke...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #77 skrivet: tor 3 jan 2008 13:27:49 »
Jag såg det där du berättar om Ada! Undrade just varför hon blev så ansatt! Men nu förstår jag! Även jag har fått mig en del slängar, men undviker detta nu då jag byter nick hela tiden! Det går inte att ha åsikter som går emot härskarringen på AP, då blir det ett jäkla liv!

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #78 skrivet: tor 3 jan 2008 13:48:28 »
Jo då, jag är inte timid utan fräser allt till ibland ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #79 skrivet: fre 4 jan 2008 02:48:37 »
Jag måste bara visa den trevliga fortsättningen på statistiken "unika besök per dag"

(och lägger in unika besök per dag i december i repris, för jämförelsens skull, tänk vad mycket ett par dagar till kan göra i en grafs utseende :))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #80 skrivet: sön 6 jan 2008 22:27:56 »
Det ser fortsatt bra ut ;)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #81 skrivet: fre 11 jan 2008 01:22:27 »
Jag gjorde en jämförelse för skojs skull, nu när vi uppnått medlemsnummer 150,  den grafen ser ju så himla trevlig ut, man undrar vart vi är på väg liksom :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #82 skrivet: fre 11 jan 2008 08:38:31 »
Jag håller med så länge att det är kul, men mindre kul är alla som inte har gjort ett enda inlägg! Nu väntar många eller några på att det kommer "nånting", som till exempel SWS gjorde sina första häromdagen, Jag tror att han arbetar på annan ort, han kanske inte har bredband? Nå, det är alltså mer än 50 som inte har gjort något inlägg. Existerar dessa medlemmar verkligen eller väntar de ochså på sitt tillfälle ska dyka upp? ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #83 skrivet: fre 11 jan 2008 12:06:00 »
Först och främst ska man inte gnälla över folk som väljer att vara tysta, det står var och en fritt att välja vad man gör av medlemsskapet-precis som att man får avsluta sitt medlemsskap om man vill-

De som inte skrivit inlägg är 58 i medlemslistan av 146 (152 medlemsnummer har nu en diff på 6 personer = avslutade medlemsskap) Alla kan kolla detta genom att sortera medlemslistan på "inlägg"

Att 60% av medlemmarna skrivit inlägg är som jag sagt tidigare ett gott tecken, man kan grubbla mer över om medlemmarna är på riktigt när man är nere på 30-40 % som skriver inlägg, som på PES

Låt dom vara ifred som sagt, man ser ju att PES tjat om att medlemmarna ska skriva inlägg inte har effekt.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #84 skrivet: fre 11 jan 2008 12:28:50 »
De har nog planerat att skriva något i framtiden. Varför annars registrera sig? Skall man bara läsa så funkar det hur bra som helst utan registrering. Men skulle man ställa tillbaka inställningarna till hur det var i början (bilderna visades inte för ickemedlemmar) så är jag säker på att vi skulle få många fler medlemmar.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #85 skrivet: mån 14 jan 2008 13:25:21 »
De har nog planerat att skriva något i framtiden. Varför annars registrera sig? Skall man bara läsa så funkar det hur bra som helst utan registrering. Men skulle man ställa tillbaka inställningarna till hur det var i början (bilderna visades inte för ickemedlemmar) så är jag säker på att vi skulle få många fler medlemmar.

Det var en miss att bilderna inte syntes för ickemedlemmar, men jag funderar allt på frågan om det skulle finnas delar som var dolda för ickemedlemmar, men sen å andra sidan får man effekten att det blir fler som bara tittar och läser, våra medlemmar är ju aktivare än där man måste bli medlem för att se länkarkivet, bloggar mm och jag gillar att de som blir medlemmar här är så aktiva som att 60% deltar med inlägg

Jag förlängde förresten grafen jag senast visade, till där vi står idag i medlemsantal (högsta medlemsnummer 156), vår prognoslinje ser helt fantastisk ut!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #86 skrivet: mån 14 jan 2008 13:51:08 »
Jag tror att det inte alls är en dum idé med att ta bort bilder för icke medlemmar.
Tror inte du ska jämföra aktiviteten på de "vanliga sidorna" med länkarkivet och bloggarna, det är nog ganska naturligt att det är lägre aktivitet där.

Hur skulle det funka med ett "underforum" för members only? Där kan man till exempel lägga snackesidorna och Reggis erotiska noveller ;D
Är det risk att det blir klubb för inbördes beundran om man gör så tror ni?

 

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #87 skrivet: mån 14 jan 2008 14:10:54 »
Jag tror att det inte alls är en dum idé med att ta bort bilder för icke medlemmar.
Tror inte du ska jämföra aktiviteten på de "vanliga sidorna" med länkarkivet och bloggarna, det är nog ganska naturligt att det är lägre aktivitet där.

Hur skulle det funka med ett "underforum" för members only? Där kan man till exempel lägga snackesidorna och Reggis erotiska noveller ;D
Är det risk att det blir klubb för inbördes beundran om man gör så tror ni?

Jag utryckte mej för diskret, så du misstolkade, tydligare är nog: "våra medlemmar är ju aktivare än på PES man måste bli medlem för att se länkarkivet, bloggar mm" och då syftar jag på att av våra medlemmar är det 60% som skriver inlägg, på PES har utvecklingen gått mot 30-40% jag kollade fortsättningen på en graf jag visat tidigare i månadsskiftet, december hade det sämsta resultatet på den punkten

Ett underforum members only vore nåt att tänka på, för att fortsätta diskussionen, missar man då att folk ser vad roligt vi har på retroforum :), varför man ska gå med?

Jag har dock svårt att se att det ska låta erotiska noveller ha utrymme ändå, jag får känslan av bås i porrbutik på en bakgata, utvecklingen kan bli tämligen motbjudande... och det ska ju inte vara anledningen till att man blir medlem på Retro
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #88 skrivet: mån 14 jan 2008 14:17:11 »
... hade inte tänkt ta upp det här, men jag förstår inte riktigt att man jämför med Pes? Jag måste säga att jag inte hade så mycket erfarenhet av sidan eftersom jag har tolkat det som ett företags egen hemsida och forumen trodde jag nog var reklam för det samma... så därför har jag aldrig riktigt gått in och läst där riktigt tidigare. Men med tanke på att den är "på tapeten" här rätt så mycket så var jag ju tvungen att läsa in mig lite mer, bilda mig en egen uppfattning och jag har också skapat en användare där de sista dagarna. (det har väl inte undgått er att jag heter kökslampan där).

Men att ideligen ta upp pes här på sidan kan ge motsatt effekt. Man blir nyfiken på den. Eller jag blev det i varje fall.

Min uppfattning hittills är dock att den/pes/ är helt ok, och att stämningen där inte alls liknar den jag inte riktigt klarar av på ap. (jag har lite svårt för att man hånar andra och gör sig märkvärdig på andras bekostnad och det tycker jag att jag har sett där mellan varven, vilket är anledningen till att jag inte direkt har kastat mig in där).

Det här forumet står sig bra för egen del utan att göra några jämförelser måste jag säga. Och det går ju aldeles ypperligt att vara bra bägge två, fast på olika vis?
« Senast ändrad: mån 14 jan 2008 14:19:41 av kikarbara »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: "STATTESTIK" ???
« Svar #89 skrivet: mån 14 jan 2008 15:28:00 »
PES är tacksamt att jämföra med då det också är en avknoppning från AP, och man kan följa utvecklingen av ett forum "i branchen" med lätthet - i alla fall en statistiknörd* som jag

Det roar mej att visa att våra kurvor sticker högre osv, det kan jag inte sticka under stol med

Det ingår i Retroforums policy att vara öppen mot andra forum, det är kunskapen som ska öka med alla medel, finns det möjlighet att få svar på ett annat forum,så varsågod att fråga där. Man får gärna bli nyfiken på  PES, www.precisensan.com/antikforum och AP, www.antikviteter.net/antikprat när man vistas här.

Det är kul med den jämförelsen också att AP totalcensurerar länkar till vårt forum, och PES, där Admin stoltserat med följande, Bruce november 06:
Citera
Konkurrens och mångfald har aldrig skadat, snarare tvärtom. PES har sin profil, andra forum har en anan inriktning och alla bidrar med sin tråd i det stora internätet.

/Admin
..gradvis ändrade hållning till att till slut gå in i min profil och ta bort www.retroforum.se ut min personliga signatur, till slut stänga av mitt IP, till och med från att ens kunna läsa i forumet.
Citera
Din nya signatur strider mot våra tidigare meddelade riktlinjer om länkar till Retroforum. Vi ber dig ta bort den omgående. //cjf
...efter att ha skrikit ut saker som
Citera
Vi har hållit och kommer att hålla en öppen attityd till andra forum, men i längden uppskattar vi dessa inlägg lika lite som en ICA-handlare uppskattar om en Konsumhandlare delar ut reklambroschyrer i ICA-butiken. Det får därför vara nog nu. Alla inlägg som innehåller länkar till huvudsidan på Retroforum, och vars syfte synes vara att rent allmänt dra trafik dit, kommer att raderas. Givetvis kommer vi dock även framöver att både acceptera och uppmuntra länkande till saktrådar på Retroforum som bidrar med ex.vis. information till diskussioner på PES, precis som vi accepterar och uppmuntrar länkande till andra ställen på internet där sådan information finns.
(Cjf 11 oktober)
Se hur den fina hållningen att uppmuntra länkande till saktrådar på Retroforum uppluckrats också, varje gång något fördes på tal som fanns på Retro var det som en varböld i baken på vissa utvalda individer och censuren blev i praktiken likadan som på Antikprat...

Vi står över den nivån på Retro

Detta som en sammanfattning för dej och andra nytillkomna, på varför jag ser det som kul att jämföra, jag kom till skott att starta Retroforum för att herrarna admin på respektive forum i juli förra året gjorde gemensam sak och ip-spärrade, respektive avslutade medlemsskap pga att jag använde mailadressen antikprat@hotmail.com då namnet är varumärkesskyddat och jag ansågs skapa merarbete genom att käfta emot i långa diskussioner (t ex mot invandrarfientlighet) respektive att jag hette "Antikprat" (och använde mailadressen antikprat@hotmail.com) på PES, jag skapade en ny användare, undrande vart den gamla tog vägen, och PES förklarade att de i samförstånd med AP tagit fasta på varumärkesskyddet  (hey, man kan skapa mailadressen volvo@hotmail.com om man vill) ---- bara för att ett par veckor senare, när jag startat Retroforum.se gå ut med PES som "Sveriges bästa retroforum"


Sen kan man ju tillägga att jag var medlem nummer 5 på PES, jag åkte ut den gången för att jag gjorde reklam för PES på AP -uppretad -överallt :) åkte alltså ut från både AP och PES de gjorde gemensam sak även då...

------------------
*har högskolepoäng i statistik, min kandidatexamen i systemvetenskap baserades på statistik och jag jobbade också sedan med forskare -som bland annat hade med forums beskaffenhet i sin doktorsavhandling, hur folk beter sig, vad man diskuterar, hur mycket är socialt snack osv, så en del av mej är väldigt insnöad på området
« Senast ändrad: mån 14 jan 2008 15:35:17 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se