Hus och hem > Tapeter
Vilket årtionde kommer denna tapet ifrån
kikarbara:
Nu när du river tapeter, om du kan spara en bit av varje sort för framtida eventuella bruk, dokumentation eller vad som helst så är det rätt så roligt att ha i efterhand. Skulle någon nu få för sig att återställa i orginalskick en gång i tiden är en liten bit sparad tapet till stor hjälp! Och det kan vara rätt så roligt att ha en "huspärm" där man har sparat småbitar från alla rum av de olika sorter man hittar. Gärna med anteckning om vilken ordning tapeterna satt.
Tapeter är himla kul måste jag säga!
antevante:
Har min egen dokumentation i digital form. Har inte lagt in alla tapeter ännu, men de kommer att hamna under kuriosa. www.axonaskolan/andreas. Denna sida är verkligen inte ämnad som en "renoveringsblogg" bara som en dokumentation för egen del och för kommande ägare...
antevante:
glömde .se.... skulle varit www.axonaskolan.se/andreas
antevante:
Tapeten satt som nr 6 i den lilla tamburen på bild 1 i hallen på bottenplanet.
antevante:
Satt en tapet ett lager ut som vi trodde var RIKTIGT gammal (dvs original från 1920 tal) Den var i dåligt skick och var satt direkt på en plywoodskiva. Bestämde att såga ut en skiva av plywooden och göra en tavla av. När jag skar, dök tapetetn jag frågat om upp. Denna var ännu coolare och bevisligen ännu äldre. Kan inte låta bli att posta en bild på tapeten som vi trodde var GAMMAL.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion