Författare Ämne: Malmö - Kjelles möbler  (läst 6822 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Malmö - Kjelles möbler
« skrivet: fre 3 apr 2009 14:39:23 »
Hittade denna butik på nätet alldeles nyss:

http://www.kjellesmobler.se/

Någon som har varit inne där och tittat? Prisnivå? Om man åker till Malmö i sommar så kan man ju titta in om det inte är sommarstängt.


Sedan har det öppnat en ny affär här i Göteborg med 50/60/70-talsprylar, men jag låter ägarinnan presentera den själv då hon nyligen har blivit medlem här.

domus_sport

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
SV: Malmö - Kjelles möbler
« Svar #1 skrivet: lör 4 apr 2009 13:25:05 »
Har varit inne där någon gång, men det var ett tag sedan. Mitt intryck då var iaf att utbudet inte var sådär superselektivt, känns som om han köper in det mesta han hittar som är 50-60-70-tal. Men priserna var förhållandevis låga, i höjd med eller lägre än de priser de fasta loppisarna i stan tar när de får retroryck och sätter extra stora prislappar på grejer från den perioden. Så, kanske ingen jättehit för den kräsna, men förmodligen en guldgruva för den som är allmänintresserad av retromöbler och -prylar men inte ids springa på loppisar veckorna i ända.

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Malmö - Kjelles möbler
« Svar #2 skrivet: lör 4 apr 2009 22:55:27 »
Jag går in där med jämna mellanrum, håller med om att utbudet inte är så stort, men priserna är helt ok och killen (antar att det är han som är Kjelle) är väldigt trevlig och hjälpsam.

signe

  • Gäst
SV: Malmö - Kjelles möbler
« Svar #3 skrivet: ons 15 apr 2009 01:12:20 »
Nja, jag tycker nog att Kjelles möbler håller ganska låg standard. Priserna är lite väl tilltagna med tanke på kvaliten på sortimentet. Numera har Malmö ganska klent utbud på Retrofronten. Många butiker har slagit igen de senaste åren.