Pellform... kan det vara så att Pelly har haft någon form av dotterbolag som gjort ex interiör och kanske en variant på Cados hyllsystem? Pellform Ab kan kanske vara besläktat med Pelly....Skenorna ser nästan ut som Pelly-skenor.... liksom hyllplanskonsollerna.
Nu spånar jag villt helt utan att veta något som helst om detta. Men jag har gamla pellysystem, butiksinredningsvarianter i lokalen, kan försöka se om jag kan hitta något som liknar skenorna på detta med enkla hål istället för dubbelradigt.
Missförstod jag att det var själva "plåtupphängningarna" som var märkta? Det kanske talar ännu mer för att det kan vara pelly som står för just den delen av möbeln, kanske en specialkonstruktion för en särskild beställning, ett led i en delproduktion. Då kanske har pellform i sig inget med själva designen att göra. ytterligare bara en tanke tagen från luften utan några som helst belägg.
Ã…terkommer med bilder på de gamla pellyskenorna och konsoller, i så fall så kanske man kan kolla med Pelly Ab om de kan ge en ledtråd vidare?