Författare Ämne: Vad bör jag begära för detta? Nilsjohan "Guldi"  (läst 16742 gånger)

Runeskjold

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Vad bör jag begära för detta? Nilsjohan "Guldi"
« skrivet: tis 7 apr 2009 17:10:06 »
Jag har en del bestick från NilsJohan i serien "Guldi" som inte tillverkas längre. Hälften är använt en gång men allt är helt repfritt. Jag funderar nu på att sälja dessa och undrar lite vad jag bör ta för dom? Jag vill inte lägga ut dom på t.ex. tradera och få skamligt lite pengar för någonting jag kanske bör få mer av. Jag kommer antagligen be att få dom värderade men är rädd att man inte "kan" värdera dom då dom inte är så pass gamla som de resterande värderingar så därför vänder jag mig först och främst till er. Besticken ligger nu snyggt i blåa sidenboxar och potatisskeden och salladsbesticken ligger kvar i kartong.

13 st matknivar 20,5cm
13 st matgafflar 19cm
12 st matskedar 19cm
12 st dessertknivar 17cm
12 st dessertgafflar 16cm
10 st dessertskedar 15cm
4 st teskedar 12cm
5 st kaffeskedar 11cm
1 st potatissked 21cm
1 set salladsbestick 21cm

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Vad bör jag begära för detta? Nilsjohan "Guldi"
« Svar #1 skrivet: tis 7 apr 2009 17:18:20 »
Du kan ju alltid sätta ett reservationspris på Tradera..här en auktion som gått ut o där reservationspriset inte uppnåtts..men säljaren har dock fått bud på upp till 4000 kr  http://www.tradera.com/Nils-Johan-Guldi-bestick-i-skick-som-nya--auktion_85394649

Runeskjold

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Vad bör jag begära för detta? Nilsjohan "Guldi"
« Svar #2 skrivet: tis 7 apr 2009 17:26:30 »
Jag har haft ute dessa på blocket och fick bud upp till 7000:- och det var utan salladsbesticken och potatisskeden som låg ute på tradera som gick upp till 500:- styck ungefär. Sålde dock aldrig besticken. Vill veta vad jag bör sälja dom för eftersom jag inte vill "ge" bort dom.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vad bör jag begära för detta? Nilsjohan "Guldi"
« Svar #3 skrivet: tis 7 apr 2009 22:24:30 »
Sätt marknadsvärdet efter vad auktionerna här gått för
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=guldi&ended=1

Du ser att fok inte bjudit mer än 4000 för en hellhet, ungefär lika många som du har.

7000 kanske du skulle tagit. Det kommer inte upp i samma summor att sälja besticken i sin helhet som att sälja en och en.



Mitt senaste projekt www.ipnr.se